Nekromanti Götterdämmerung Online

Minimoni

Homelander
Jag kanske inte är tillräckligt smart eller klarsynt, men jag personligen ser inte riktigt behovet av sådans här tjänstet då en pdf eller tryckt bok hade fungerat bättre på alla sätt jag kommer på.

Personligen köper jag nästan bara rollspel på pdf med några undantag. Svenska rollspel försöker jag köpa i någon svulstig collectors edition. Finns det verkligen en marknad, ens med rollspels blyga mått för sådana här tjänster?

krank

Går ondskans ärenden
Minimoni;n59110 said:
Personligen köper jag nästan bara rollspel på pdf med några undantag. Svenska rollspel försöker jag köpa i någon svulstig collectors edition. Finns det verkligen en marknad, ens med rollspels blyga mått för sådana här tjänster?
Det krävs inte speciellt mycket för att gå runt -- tydligen drog den förra tjänsten in betydligt mer slantar än den kostade, vilket säger en del givet dess kvalitet. Jag tänker mig att Riot har en hel del fans som gillar deras material tillräckligt mycket för att betala på det här viset. Så jag tror inte att affärsmodellen egentligen är något att oroa sig för (riot-fans brukar dock sällan röra sig på wrnu...)

Däremot tänker åtminstone jag definitivt göra försök att göra materialet tillgängligt offline för egen del, om jag nu bestämmer mig för att testa. SÅ mycket är jag inte beredd att lita på att tjänsten finns tillgänglig för evigt...

Minimoni

Homelander
Krank: Tro det eller ej, jag själv anser mig som ett Riotmindsfan. Har köpt allt de tryckt och älskar Trudvangs alla delar utom reglerna. Gamla Götter var också ok även om världsbeskrivningen inte var bäst.

Jag håller med dig om att inte lita på att materialet kommer vara online för evigt, därav tanken om att de borde släppa böckerna som pdf för oss som inte vill använda oss av deras verktyg men samtidigt vill köpa deras världar.

Tror att vi för en gångs skull är överens!? :-O