Jag irriterar mig mycket på att er sajt inte funkar i Opera, min webbläsare. Texterna går inte att klicka på, rubrikerna överlappar brödtexten, etc. Det gör minst sagt det hela ganska svårtillgängligt
Jag verkar inte ensam om att ha webbläsarproblem med era sidor, dessutom - se nedan i denna tråd.
Stämningstexten är välskriven, och fyller fint sin funktion, med bra balans mellan korta och långa meningar. Först tyckte jag det blev lite adjektivmisshandlande av det, med upprepningar av beskrivande ord, men det verkade bara vara jag som läste för slarvigt. Ibland blir det lite för mycket dock. Här, tex:
Både skyldiga och oskyldiga hade fått sätt livet till när tunga blykulor framburna av för mycket krut, slungats in i deras blodfattiga kroppar och slitit upp hål stora som knytnävar.
Hade man inte kunnat stryka "framburna av för mycket krut"? Det tillför väldigt lite till meningen, och utan det stycket hade den både blivit mer lättläst och fått en bättre rytm. Försök läsa meningen högt, och jämför.
Bilden är tekniskt snygg och så, men jag tycker den känns lite väl förtuffad. Och hatten för snarare tankarna till 1600-talet än 1700-talet (wee! en anakronism! jag kan gnälla!), men jag har förvisso inte stenkoll på det. Likväl, jag hade hoppats på en stil som inte var fullt så superlativ, utan lite mer återhållen, naturlig och levande. Av den här får jag mer vibbar åt amerikanska superhjälteserier och Warhammer än Sleepy Hollow och Vargarnas pakt, iallafall, och definitivt mer känsla av Mutant UA än 1700-talet.
Men jodå, det kan nog bli något det här.
- Ymir, tycker till