Nekromanti Gûrd

Zhamar

Veteran
Är det något speciellt man behöver veta, från Tirakboken, för att spela en Gûrd.

Belzambix

Warrior
Slav(?!)

jag tycker inte att gur är anpasad att rollspela!
det bästa yrket för en gurd är gurdslav!!! =)))
annat kan jag inte hjälpa dig... spanade igenom modulen och fann nada intresant om gurder (men jag kollade inte så noga)

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)

Eriol

Veteran
Ulvryttare

Jo jag tycker visst Gurdher är anpassade för att rollspela, dom är små ättriga, jobbiga, irrtirenda kryp och det är just det som gör dom coola. Deras bästa yrke kanske är Gurdhslav men dom kan ju även vara krigare, tjuvar (i oförsig är alla gurdher det från grunden), ulv ryttare bara det faktum med ulvar gör gurdherna intresanta... Det du behöver veta är kanske bara typ att dom ej kan skilja på mitt och ditt utan tar allt som är fint och blänker...

IndraTisteltagg

Veteran
Re: Ulvryttare

Är det lätt att överleva med en gûrd???
Man får vel knappt något straff för att döda en?..

- Endast när helvetet fryser till is(osv)...
...DÅ kan jag KANSKE tänka mig kyssa en missla.

Kullendorff

Warrior
Köp den och få reda på't ... [NT]

... tum tum ...

"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"

Morollan

Veteran
Ligg lågt på våren...

Iaf om du är gûrd och bor i närheten av Jarla. Varje vår under den stora karnevalen i Jarla genomförs AM (Ashariska mästerskapen) i kast med liten gûrd. En mycket underhållande tävling som förbiresande RP:ar borde ta sig en titt på eller kanske fånga sig en egen gûrd och ställa upp själv. Man får nämligen endast kasta gûrder som man fångat själv.

Detta står dock inte i Tirakboken, fast om ni letar väldigt noga i någon anna modul så kan ni kanske finna regler för gûrdkastning.

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck

Gorion

Veteran
Re: Ulvryttare

Det är svårt att spela gurd och det kommer ställa till med problem som kan vara omöjliga att lösa...

Jag personliga skulle inte vilja ha en gurd som medspelare..

//Gorion

Eriol

Veteran
Gurdher

Jovisst skulle det ställa till mycket problem, men det kan ju lätt bli mycket roligt och spännande man får knappast än lugn stund vare sig man är eller har med sig en Gurdh.

Gurdher och misslor kan också, så det så!