Re: Sexuell evolution
"Är det här en officiell förklaring eller något som du själv snickrat ihop? "
Det här har jag faktiskt belägg för
Jag ska ge dig lite sidhänvisningar så blir alla glada.
Jag sade: Det finns oproportionerligt många gûrdkvinnor jämfört med dom andra arterna.
<blockquote><font class="small">Citat från tirakboken s. 10. Fertilitet, andra stycket, femte raden:</font><hr />
Andelen födda flickebarn är större bland gûrderna men mindre blad trukherna, vilket även får inverkan på rasernas relativa storlek. [/quote]
Jag sade: Gûrdkvinnorna blir extra ofta befruktade på grund av deras sexuella attraktion till de alla tre arter.
<blockquote><font class="small">Citat från tirakboken. s. 7. Fysionomi, första stycket, fjärde raden:</font><hr />
Gûrderkvinnor är inte allt för olika misslor och betraktas därför som de vackraste av tirakerna.[/quote]
Det finns även mer insinuationer på s.7
"En Gûrderkvinna kan ofta spela på sitt utseende för att få männen /.../ att göra som hon vill"
Även "Dilkka, skönaste pärla" på sidan 84 påvisar att Tirakerna ser gûrderkvinnorna som väldigt attraktiva.
Jag sade: När en tirak eller en trukh befruktar en gûrd så blir avkomman likförbenat en till klase med gûrder
<blockquote><font class="small">Citat från tirakboken s. 10. Fertilitet, åttonde raden i tredje stycket:</font><hr />
Korsningar inom tiraksläktet, det vill säga mella tiraker och gûrder, tiraker och trukher eller trukher och gûrder förekommer däremot. Avkomman blir av samma ras som modern, men kan ibland ärva vissa mentala eller utseendemässiga drag från sin fader. [/quote]
Slutsats:
Det blir en jävla massa gûrder
/Naug, önskar att han kunde lära sig sin kurslitteratur lika lätt som Mundanarealia