I kapitlet om magi står det att det finns gagntrådar som löper över hela världen där den magiska energin flödar fritt samt där trådarna korsar varandra så uppstår det magiska knytpunkter sk nörver.
Jag tolkar det stycket som om dessa gangtrådar är som jättelika rasande floder som går utan hinder tvärs över hela världen, sedan precis som vilken annan flod som helst "vattnar" dessa gangtrådar världen. Sedan står det lite om "magisk bakgrundsstrålning" vilket jag tolkar att det finns magi överallt precis som grundvattnet för att fortsätta jämförelsen.
Nörvar (borde det inte stå Norvar? /images/icons/wink.gif) borde vara ganska mäktigt att se, tänk dig två stora floder bara "krockar".
Men det är ju så som jag ser det hela...
Det jag undrar är på vilket sätt påverkas en magiker av att befinna sig i närheten av en gagntråd eller nörv? Har antalet gagntrådar som korsar varnadra betydelse för hur mycket nörven påverkar magikern och på vilket sätt?
På vilket sätt? Det finns nog ingen officiell förklaring på det (hittar ingen i vildhjarta), men jag är dramatiskt och kommer den dagen jag använder dessa att se till så att det är typ lika farliga som den där stora floden... för magikerna alltså. Om magikern hamnar i en nörv skall jag nog beskriva hur den stackars magikern slits i stycken av all energi.
Det där därför "Drömmarnas torn" finns för att man skall slippa hamna mitt i orkanen, och i Uskirs spricka skall man nog inte hoppa ned i...
Men men, föklaring kommer väl sen...
Finns det andra effekter som gagntrådar och nörver har på magin?
Effekter? Vad jag kan förstå finns det inte olika sorters gangtrådar, energi som energi... jag vill ha dem till farliga för magiska varelser att det kanske föds lite mer magiska varelser i området runtomkring, men inget sådant att det blir extra bördigt, extra fint väder eller nått.
/images/icons/smile.gif
Det finns en nörv här på jorden och den finns på Mårdvägen i Huddinge gagntråden fortsätter ned till kalmar och det lär visst finnas någon nörv där med på något okänt ställe för allmänheten.
/images/icons/smile.gif
jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134