Svarte faraonen said:
solvebring said:
Inatt låg jag förövrigt och funderade över om man inte kunde göra ett helt bildkonstforum av galleriet, dvs. döpa om det och lägga ännu ett subforum för estetisk diskussion där folk utförligt kan prata om photoshop, akvarellfärger, kameror och foton osv. Inte minst för att öka forumiternas omsättning på teckningar och foton. Fast jag vet att den idén aldrig kommer att gå igenom eftersom den saknar efterfrågan. Men det hade varit roligt. =)
Det skulle ju dessutom gå galant att kombinera med det där prop- och miniatyrforumet som framför allt Vitulv och Persson har diskuterat. Men, återigen, efterfrågan är kruxet.
Sant! det vore ju trevligt med ett riktigt brett workshop-forum där man kan klämma in så mycket mer än bara teckna och måla eller bara figurer och props; eftersom jag personligen tycker att var kategori för sig är för liten för att egentligen ha ett forum, vilket jag bland annat uttryckt i
Pärssons tråd om detta.
Nå, men ett stort workshop-forum kanske inte är så dumt alls. Och i och med vår diskussion kanske det kan bli efterfrågan på det.
... Ännu ett krux vore att få folk att alltid hänga med i skillnaden mellan estetisk workshop och rollspelsmakande. Det kan nog bli en smärre förvirring mellan de forumen - eller kanske inte - fast det kan ju däremot också vara så att det är jag som målar Fan på väggen i onödan.