Nekromanti Galleriforumet i senaste diskussioner

Rickard

Urverk speldesign
Varför kommer inte bildforumen upp i senaste diskussioner? Jag bevakar inte det forumet så nu när jag väl har lagt upp en bild där kommer jag kanske att missa om någon skriver något.

/Han som kan lägga till bildforumet temporärt i bevakningslistan denna gång men originalfrågan kvarstår

Genesis

Ni dés ni maître
Har bestämt för mig att det helt enkelt inte är möjligt utan en rejäl massa kodning. Galleriforumet funkar inte på samma sätt som de övriga forumen.

solvebring

Superhero
Han said:
Varför kommer inte bildforumen upp i senaste diskussioner? Jag bevakar inte det forumet så nu när jag väl har lagt upp en bild där kommer jag kanske att missa om någon skriver något.

/Han som kan lägga till bildforumet temporärt i bevakningslistan denna gång men originalfrågan kvarstår
Antagligen för att ingen tycker att det känns så särskilt relevant. Man kan nog tycka att man inte vill att det ska ta upp onödig plats bland de... tio (?)... inlägg och diskussioner som visas i listorna.

Inatt låg jag förövrigt och funderade över om man inte kunde göra ett helt bildkonstforum av galleriet, dvs. döpa om det och lägga ännu ett subforum för estetisk diskussion där folk utförligt kan prata om photoshop, akvarellfärger, kameror och foton osv. Inte minst för att öka forumiternas omsättning på teckningar och foton. Fast jag vet att den idén aldrig kommer att gå igenom eftersom den saknar efterfrågan. Men det hade varit roligt. =)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
solvebring said:
Inatt låg jag förövrigt och funderade över om man inte kunde göra ett helt bildkonstforum av galleriet, dvs. döpa om det och lägga ännu ett subforum för estetisk diskussion där folk utförligt kan prata om photoshop, akvarellfärger, kameror och foton osv. Inte minst för att öka forumiternas omsättning på teckningar och foton. Fast jag vet att den idén aldrig kommer att gå igenom eftersom den saknar efterfrågan. Men det hade varit roligt. =)
Det skulle ju dessutom gå galant att kombinera med det där prop- och miniatyrforumet som framför allt Vitulv och Persson har diskuterat. Men, återigen, efterfrågan är kruxet.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Han said:
Varför kommer inte bildforumen upp i senaste diskussioner?
För att UBB.threads inte tillåter det.

Galleriforumen är en egen typ av forum som inte går att välja när vi ställer in vilka forum som ska synas i senaste-rutorna.

solvebring

Superhero
Svarte faraonen said:
solvebring said:
Det skulle ju dessutom gå galant att kombinera med det där prop- och miniatyrforumet som framför allt Vitulv och Persson har diskuterat. Men, återigen, efterfrågan är kruxet.
Sant! det vore ju trevligt med ett riktigt brett workshop-forum där man kan klämma in så mycket mer än bara teckna och måla eller bara figurer och props; eftersom jag personligen tycker att var kategori för sig är för liten för att egentligen ha ett forum, vilket jag bland annat uttryckt i Pärssons tråd om detta.

Nå, men ett stort workshop-forum kanske inte är så dumt alls. Och i och med vår diskussion kanske det kan bli efterfrågan på det. :gremwink:

... Ännu ett krux vore att få folk att alltid hänga med i skillnaden mellan estetisk workshop och rollspelsmakande. Det kan nog bli en smärre förvirring mellan de forumen - eller kanske inte - fast det kan ju däremot också vara så att det är jag som målar Fan på väggen i onödan.