Nekromanti Game-chef?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Någon mer som är med och spelar Game-chef?

Jag har sett Tomas HV Mörkrid bland konstnärerna redan.

Genesis

Ni dés ni maître
Fan, du borde ju ha satt upp en tråd innan det satte igång, ju! Vem tusan har koll på när Game Chef hålls, liksom?

By the by, när är det dags för wrnu att starta en svensk filial?

wilper

Jänkarna har en tävling varje år där man har en vecka på sig att skriva ett rollspel. Iår är temat "Bygg ett rollspel kring någon annans konst", så en massa illustratörer har gjort bildserier, och man tar en eller två av dem och skall skriva ett rollspel på det temat.

Game Chef <-- länk till hemsidan

wilper

[ QUOTE ]
By the by, när är det dags för wrnu att starta en svensk filial?

[/ QUOTE ]

Det går ju lite utmaningar då och då. Snigel har väl sin bildutmaning, och DeBracy körde nått rätt nyligen vad jag minns. För några år sen så kördes Trobergs Dogma-utmaning, men den har jag inte hört av på sistone.

Vill man ha en tävling så är det bara att köra igång den (och är man listig så skriver man som regel #1 "Reglerna är fullständigt absoluta och kommer inte att ändras." så slipper man spilla kreativ energi på gnällspikar).

wilper

Feedback

Vad jag tycker är intressant i konceptet är feedback-grupperna. De ger något handfast att bolla mot, att slänga ut sina planer på makarforumet kan ju ge lite... varierande.. resultat.

Nuförtiden så bollar jag främst mina ideer med DeBracy och Xhakhal, det ger mer än lösa frågor på ett forum.

Så skulle vi dra igång någon forumsaktivitet så skulle just feedback-grupper vara något som skulle dra mitt intresse. Så man vet att det finns någon som tänker läsa det man skriver och lämna respons, man betalar igen genom att läsa någon annans arbete.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Feedback

Jag håller med Wilper om att feedbackgrupper är intressanta. Jag hade ett läsutbyte med honom om proto-Bortom (och jag läste hans Höstdimma) och senare ett med Snigel (eller tekniskt sett har eftersom Snigel gör skäl för sitt namn... :gremwink: ) om Magneter och mirakel. Båda har varit väldigt givande för mig och intressanta att ta på sig. Det blir i alla fall lättare för mig att engagera mig då. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Ahaa, där ser man. Då har man lärt sig nått nytt då..
Låter iaf som en intressant sätt att skapa rollspel efter. Får säga att det vore kul at se en sådant utmaning här åxå.

TomasHVM

Swordsman
A simple rule: choose illustrations, make game

Er med i GameChef ja, og har startet design av et rollspel: Mask (skriver på norsk, oversetter til engelsk). Tema er vennskap mellom vanlige mennesker, fra de er unge voksne til de er gamle. Har kjørt første spilltest og den gikk ganske bra, men spillet trenger litt arbeid før det er ferdig. Håper jeg blir klar innen konkurransefristen tirsdag morgen.

I år er konkurransen enkel: vi designere har fått ca. 20 sett med tegninger å velge mellom, og kan bruke 1 eller 2 sett som grunnlag for vår nye spel. That's the rule: do your game with these pictures, and try to integrate them in your game!

:tekopp:

MrG

Swashbuckler
Fan... gamechef, spelkock, resturang Rollspelsbaren... man känner sig lite manad :gremtongue:

-Gunnar (som dock inte har tid)