Nekromanti Game of Thrones - säsong 2

Vimes

Sillkung
Alright, jag lyckades lura min sambo att kolla på Game of Thrones med mig, eftersom första säsongen tveklöst är det bästa som gjorts i film/TV-väg inom fantasy-genren undrar vi: när kommer nästa säsong?

Jag kollade lite på IMDB och där står det att avsnitt 2.1 kom i april, men sedan inga fler episoder av säsong 2. Det kan väl inte stämma?

kefka

Hero
Säsong tvà är under pàgàende inspelning och lär komma nàgon nästa vàr.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Det skall enligt mina källor vara 10 episoder på gång, men dom suktar efter 13 episoder om funtsen räcker till.

Recca

Femme Fatale
*Drool*

Bästa serien någonsin. :gremsmile:

Det finns inget jag tycker är dåligt med den serien, allt är bara sååå bra.

Vimes

Sillkung
Recca said:
Jag tycker eventuellt att det bögades lite för lite. Bara en ganska mild bögsexscen. Annars var allt tipp topp!

Ymir

Liten kantbaron
A Song of Ice and Fire är en tämligen heteronormativ historia. Bögandet i tv-serien fick markant mer fokus än det nånsin hade i böckerna. Så vänta dig inte för mycket där, I'm afraid.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Recca said:
Jag tycker eventuellt att det bögades lite för lite. Bara en ganska mild bögsexscen. Annars var allt tipp topp!
Jag minns inte bögandet... Vad var det som hände då? Eller menar du när de två hororna var på varandra?

Vimes

Sillkung
Recca said:
Jag minns inte bögandet... Vad var det som hände då? Eller menar du när de två hororna var på varandra?
Nä, den scenen var inte så värst mild heller, väl? Nå, bögandet var mellan kungens bror och någon riddare. Oralsex.

Det är synd att det inte finns något bra motsvarande verb för kvinnligt homosex, btw.

Marukusu

Hero
Recca said:
Rosriddaren och sluskkungens lillebror.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Recca said:
Nä, den scenen var inte så värst mild heller, väl? Nå, bögandet var mellan kungens bror och någon riddare. Oralsex.

Det är synd att det inte finns något bra motsvarande verb för kvinnligt homosex, btw.
Det är typ första gången jag hör ordet bögande och det känns inte helt PK heller, så varför inte bara dra till med lebbande?

Just det, de två. Då hänger jag med. Jag tyckte den var lite mysig men väldigt downplayed. De kändes inte riktigt som players i det stora game of thrones.

Unfair

Hero
Vimes said:
Recca said:
Håller med om att det är en tipp topp serie men ibland så känns homoxexuella scener inlagda "bara för att folk som Vimes inte ska klaga". Jag reserverar mig däremot mot detta fallet då jag inte sett hela serien ännu.

//Unfair - Inget fel med bögande.

Recca

Femme Fatale
unfair said:
Vimes said:
Recca said:
Håller med om att det är en tipp topp serie men ibland så känns homoxexuella scener inlagda "bara för att folk som Vimes inte ska klaga". Jag reserverar mig däremot mot detta fallet då jag inte sett hela serien ännu.

Jag tycker att det vore konstigt om inte viss homosexualitet speglades i en serie där många livsöden speglas. Det är faktiskt inte ett speciellt ovanligt fenomen, vet du.

Ymir

Liten kantbaron
Fast det var möjligen ovanligare på medeltiden (i Europa). Det finns ett inlägg nånstans på George RR Martins blogg eller så där han får frågan om det inte finns några homosexuella karaktärer, varvid han svarar typ "det är medeltid, de tänker inte på det så. Men det finns klart män som har sex med män och kvinnor som har sex med kvinnor och blablabla".

That being said, det finns en lesbisk relation i böckerna som får lite utrymme (där den ena parten iaf verkar vara homosexuell), och en manlig karaktär som enligt Word of God är 'possibly bisexual', though han aldrig hinner med att visa upp det, han är upptagen med att glida runt och vara godawesome det lilla han är med. Sen har vi Renly och Loras, som är totalt gay, men problemet med dessa två är att deras relation i böckerna aldrig får utrymme eftersom ingen av dem är Point of View-karaktär, och det lilla som antyds om den gränsar åt stötande humor iochmed Renlys infall att döpa sitt livgarde till 'Rainbow guard'...

eftersom tv-serien inte begränsas av vilka som är POV-karaktärer är det förstnämnda där inget problem, och man fick möjlighet att visa upp lite mer av relationen. Det ska bli spännande att se i säsong 2 om de behåller namnet Rainbow guard, dock.

Unfair

Hero
Recca said:
unfair said:
Vimes said:
Recca said:

Jag tycker att det vore konstigt om inte viss homosexualitet speglades i en serie där många livsöden speglas. Det är faktiskt inte ett speciellt ovanligt fenomen, vet du.
Absolut, jag håller med dig.

Och då jag inte kritiserade serien -då jag inte sett så långt- så känner jag inte att jag bör försöka försvara mitt tidigare uttalande (då uttalandet var fritt från influenser utav GoT).

Unfair

Hero
Vimes said:
Recca said:
Har nu sett färdigt säsong 1 och kan hålla med att i en serie som ska återspegla så mycket sex så var de lite fega med bögandet. Har däremot inte läst böckerna.