Jag satt här och glodde på nätet och oj vad kul grunka jag hittade! Se bara! För er som inte orkade klicka på länken och glo så kan jag berätta att spelbutiker i USA får telefonsamtal från GW som varnar att de inte får sälja över nätet längre,
Detta beror inte alls på rabatterna utan på grund av... eh... att de är förbannade på grund av att folk kränker deras intellektuella rättigheter på internet?
Nåja, dessa nyheter, som inte blivit bekräftade av GW ännu utan än så länge, vad jag kan se i skrivande stund, är detta bara uppgifter från några handlare och anonyma tips från USA. Om detta kommer att gälla i resten av världen framgår inte, då GW hållit truten om det hittills. Så det kan ju vara ett rykte, ett elakt sådant. Nåja, tyckte att ni skulle få veta om ni inte redan visste.
Själv har jag inte spelat Warhammer sedan Kaosdvärgarna försvann.
Storuggla, Rikkit
Ergo kommer man inte kunna köpa sina figurer eller GW-böcker via internet längre via de butiker som erbjudit rabatter, utan endast via GW's egna nätbutiker (som inte erbjuder rabatter). Denna nyordning gäller även butiker i traditionell mening men som säljer via nätet också, i Sverige representerat av Tradition, Hobbyspel och SFBokhandeln, om detta nu gällder Sverige också och om de tre ger rabatter eller hur nu GW väljer ut adressaterna för sina brev.Also effective July 15th, no stores besides their own will be permitted to sell GW products on the internet.
Detta beror inte alls på rabatterna utan på grund av... eh... att de är förbannade på grund av att folk kränker deras intellektuella rättigheter på internet?
Nåja, dessa nyheter, som inte blivit bekräftade av GW ännu utan än så länge, vad jag kan se i skrivande stund, är detta bara uppgifter från några handlare och anonyma tips från USA. Om detta kommer att gälla i resten av världen framgår inte, då GW hållit truten om det hittills. Så det kan ju vara ett rykte, ett elakt sådant. Nåja, tyckte att ni skulle få veta om ni inte redan visste.
Själv har jag inte spelat Warhammer sedan Kaosdvärgarna försvann.
Storuggla, Rikkit