Lite mer på ämnet:
1830 - Railways and robber barons - Behöver väl dosbox för att kicka igång, men vill man få lite feeling på detta utan att spela med andra så är det ju ett av de absolut bästa brädspelen som gjorts.
Hired Guns - Kommer man ihåg att man spelat Eye of the Beholder och tänkt "fan, tänk om mina polare kunde kontrollera de övriga karaktärerna och vi kunde röra oss helt fritt" så fan, ladda ner detta. Fyra nära vänner, sittandes extremt nära varandra runt en 14" skärm i ett mörktlagt rum, adrenalinet pumpandes och hagelgevären laddade, granater redo och någon smyger fram och öppnar en dörr... nog det bästa multiplayerspelet någonsin öht, förutom DayZ.
Space Hulk - Det gamla, förslagsvis på Amiga eller emulator för Amiga pga bättre ljud. En mix av realtid och taktisk/operationell planering. Helt fantastiskt utfört!
UFO - Ja för så hette det på Amigan ialf, X-com, första, när det var bra. Sen kom massa trams och 3d animationer och elände. Men här var det riktigt jäkla fint!
Formula One Grand Prix - Microprose vektor-simulator, vill minnas det tog precis så lång tid att köra runt som det tog på riktigt, man kunde dra igång race parallellt med tv:n och köra på i timmar, 80 varv, pitstops, fix med bil innan osv osv. Mitt barnajag var inte så brydd om att något var korrekt och riktigt, så med "riktigt" här får man väl se det utifrån en tolvårings perspektiv, oklart om det faktiskt var så "riktigt".
Napoleonics (amiga) - Spelade det inte mycker, men är något med vektorgrafik utan texturer som skapar perspektiv jag tycker annat inte riktigt klickar med. Att se ut över en dalgång och positionen ens styrkor har osv... mmmm, måste nog ladda ner och spela detta igen snart!
Hunter (amiga) - Väldigt öppen värld, köra massa olika fordon och simma eller springa eller vad som, utföra uppdrag och göra det lite som man själv kände för.