Nekromanti Gamla Eon- och Riotminds-prylar

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Den som är intresserad av gamla Eon-, DoD6- och Götterdämmerung-prylar kan hitta dem i nyskick hos Skuggspel i Visby.

Jag var där och kikade nyss och de har en hel del grejer kvar från när det begav sig.

luddwig

Lawful evil
Dante;n108974 said:
Den som är intresserad av gamla Eon-, DoD6- och Götterdämmerung-prylar kan hitta dem i nyskick hos Skuggspel i Visby.

Jag var där och kikade nyss och de har en hel del grejer kvar från när det begav sig.
Stort tack för tipset. Det kan hända att jag blev några hundringar fattigare nu, min bokhylla en smula mer fullastad och min själ klart gladare.

Att Vildhjärta går för 2 750 kr är för övrigt helt galet och priserna på Jorges Bestiarum är visst nästan lika skruvade.

Fossegrim

Veteran
Förlåt för OT-fråga men den kom till mig nu när stora delen av Den Svarta Solen blev relativt enkla att få tag på. Vilket är det "bästa" sättet att tackla denna kampanj och är det värt det? Har spelat Vildhjarta tidigare vilket jag uppskattade väldigt mycket och funderar nu på om en skulle försöka dra ihop en grupp och påbörja en episkt Trudvang-kampanj.

Förstått att (iaf Snösaga) skall vara ett jäkla projekt i sig att ge sig i kast med, mycket pga bokens upplägg, men tänker att en borde kanske bara kunna plocka utvalda delar från de fyra böckerna och köra något eget som en då har lite bättre översikt på själv.

Isf vilket regelverk tror ni hade funkat bäst? Orginal 6an eller något av de nyare? Eller är det någon som testat att äventyra i Trudvagn men använda sig av helt utomstående regelverk som ändå är roligare men som också lätt går att anpassa för världen?

Vill ha ett system som känns rätt fritt och uppmanar spelare att improvisera, kunna fokusera på våra karaktärer och berättelsen mer än att behöva slå massa tärningar och bara mäta olika värden mot varandra så det tar flera minuter att bara utföra ett simpelt anfall, alla system går såklart att husregla och med en duktigt SL går de flesta situationer rätt smärtfritt, hur galna de än är, men det vore bra med ett system som också uppmanade denna typ av spelstil.

Missförstå mig inte dock, det år ju väldigt spännande att rulla tärningar och någon sorts struktur med färdighetsvärden, strategiskt stridssystem och häftiga specialförmågor är måsten, vill bara undvika onödigt regelboksbläddrande och "eon-realism" som enligt mig lätt bryter inlevelsen och håller tillbaka den lekfulla attityden som jag vill ha i rollspel, vill ha system som säger "ja" mer än "nej" och där allt är möjligt, iaf att försöka ;)
Nyckelord: simpelt, lekfullt, roligt men ändå utmanande och med visst djup.

(Målet är dock som sagt att spela Den Svarta Solen, eller iaf en nedbantad version men fortfarande en längre, episk Trudvang-kampanj så det tänkta regelsystemet skall ju fortfarande funka för ändamålet, kanske är det lättare att bara köra DoD6r/e/t och sedan husregla lite för att anpassa det till vår spelstil mer än använda sig av ett utomstående regelverk).