Nekromanti Gamla Star Wars äventyr

Eksem

Champion
De som kom ut igen i de där paketen med samlade klassiker är bra att börja med.

Johan K

Gammal & dryg
om du menar 1:a upplagan..

Då tycker jag att attackstyrka Shantipole & uppdrag tatooine är bra !!
Sen så finns det en hel uppsjö av bra äventyr på sveroks hemsida !!!

Äventyr

Världsbyggare
Jag tror att jag har svarat på en liknande fråga tidigare, men jag orkar inte leta rätt på tråden, så håll till godo:

1. Death in undercity. Stämningsfyllt, spännande äventyr som spelas på en helg. Personligen håller jag det högst av SW-äventyren, om man bara modifierar plotten något. Om någon spelare skulle läsa här så går jag inte närmare in på vad eller varför.

2. Tatooine Manhunt/Uppdrag Tatooine. Mycket stämning och miljöer som man känner igen från filmerna.

3. Strikeforce Shantipole/Attackstyrka Shantipole. Rymd, asteroider och verpiner. Välskrivet och lätt att spelleda.

4. Darkstryder campaign. Det mest omfattande som skrivits till Star Wars. Omfattar en box + 3 böcker. Rekommenderas.

För den spelledare som inte gillar så mycket förberedelser och förarbete så finns det en del Instant adventures eller äventyrsidéer i GM-screen. Det tar som mest fem, tio minuter att förbereda då. Sen är det bara att köra på och improvisera. Vissa av äventyrsidéerna kan tyckas lite smått löjliga, men ingen har nog varit lika fånig som bottennappet Graveyard of Alderaan.

/Daniel

RedRover

Veteran
Classic adventures

Köpte förra veckan tre stycken av dessa Classic-böcker med flertalet äventyr. Bland annat Tatooine, Attackstyrka och Undercity som du skrev om. Skall nu läsa igenom allt och anpassa till min egen kampanjidé.

Rekommenderas.

Äventyr

Världsbyggare
Re: Classic adventures

Vad trevligt. Synd bara att de har strulat till layout och bilder från Tatooine Manhunt originalet till classicutgåvan...

Gratulerar till ett bra köp.

/Daniel