Nekromanti Gammla äventyr

Shade

Veteran
Nu när LinCon närmar sig och alla för bleka Rpare drar sig dit tänkte jag fråga något om "gammla" drakar o demoner, utgåvan mellan expert/gigant och 6th ed. (har glömt namnet)

Iallafall, äventyrs serierna Femte Konfluxen samt Nidlands rening bestod av 3 äventyr styck, jag skulle döda en myra för alla namnen på dessa just nu. Leftar febrilt efter dem och skulle tycka det va bra att ha för linCon, så finns det någon snäll tomte där ute med alla svaren ?

Mvh Shade, burn and fry.
/images/icons/devil.gif

Krille

Super Moderator
"Iallafall, äventyrs serierna Femte Konfluxen samt Nidlands rening bestod av 3 äventyr styck, jag skulle döda en myra för alla namnen på dessa just nu. Leftar febrilt efter dem och skulle tycka det va bra att ha för linCon, så finns det någon snäll tomte där ute med alla svaren ?"

Konflux-serien:

Svavelvinter
Oraklets fyra ögon
Kristalltjuren
Den femte konfluxen

Bra att ha på vägen: Trakorien

Den nidländska reningen:

Helvetesfortet
Melindors återkomst
Nidland (med Slutstriden)

Rickard

Urverk speldesign
Gamla äventyr

Hoppas du har pengar, grabben.. Var på LinCon och frågade efter hur mycket en säljare (ha vid trappan till affärerna) skulle ha för Kristalltjuren och Den femte konfluxen.. 400-500 spänn för båda! Det slår tom. priset på Wheel of Times äventyrssamling (299)..
Fast å andra sidan ville han ha 1000 pix för DoD1...

/[color:448800]Han</font color=448800> som nu har kommit hem från LinCon

Zizop

Swordsman
Re: Gamla äventyr

Var det 400-500 för båda i ett packet? För isåfall var det väl inte så farligt? Fast det beror ju på skicket...

Rickard

Urverk speldesign

Det var 200 per styck.. eller så kostade de 250 kr per styck och de var i bra kvalité..

Som jag ser det så är det inte värt pengarna.. Möjligtvis 500 spänn för hela serien, men inte en totalkostad på 1000:- för en kampanj som man kommer tillbringa 2-3 år med och det inte är säkert att man avslutar (folk flyttar, slutar spela rollspel, får förhinder, m.m.)..

Alltså 1000 spänn! För ett engångsäventyr.. 1000..? Det får man ju ett rollspel med de vettigaste böckerna för..

/[color:448800]Han</font color=448800> som också hänvisar till den här tråden för andra klagomål på hur äventyr kan vara så dyra..

Shade

Veteran
Jaha *sorry jag inte svarat tidigare jobbet är som att slava i inferno*

Oj fan, drakar prylar kostar ju nu. Man kanske ska sälja alla gammla böcker istället för att splea det spelet hehe :)

Tack för svaren, högst uppskattat.

Shade

Zizop

Swordsman

Kostnaden är väl högre för att samlarvärdet trots allt är ganska högt. Kristalltjuren är ju en raritet eftersom den är tryckt i liten upplaga.