Nekromanti Gardener has left the building …

Ulfgeir

Swashbuckler
Tråkigt när sådant händer.

Tack till gångna (och nuvarande) administratörer för gott jobb.

/Ulfgeir

Unfair

Hero
Tack för allt jobb ni gjort och hoppas att ni kan gå vidare utan att det kommer folk som rycker er i rocken.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
unfair said:
Tack för allt jobb ni gjort och hoppas att ni kan gå vidare utan att det kommer folk som rycker er i rocken.
Ha! Jag ska rycka Gardener i rocken varje dag tills han går med på att komma tillbaka.

Unfair

Hero
Vän av ordning said:
unfair said:
Ha! Jag ska rycka Gardener i rocken varje dag tills han går med på att komma tillbaka.
Tänkte främst på att de inte skulle känna att de hade några skyldigheter till forumet, och att folk inte ska försöka kräva något av dem. Men om du iklär dig rollen av en vän så är det nog ok. Jag kan ju inte förneka att det finns folk här som vill se dem kvar eller uppskattar deras hittills utförda arbete (denna tråden är full av bevis på det).

Dimfrost

Special Circumstances
Men alltså, hur ska vi klara oss utan Gardener? Han har ju alltid varit den fasta punkten i alla stormar som redaktionen har gått igenom under åren. Det ska bli intressant att höra vad detta innebär för ägarstrukturer och sådant, men jag hoppas och tror att någonting kommer att kunna överleva i alla fall.

Gardener, tack för den tid som varit i alla fall!

Eksem

Champion
Vad jag vill ha svar på är den viktiga frågan om huruvida Gardener kommer på forumöl framöver?

Eksem

Champion
Jag tror att det var en raket bestående av:

1. Genusfajt och taskigt forumklimat som...
2. ... gick in i hackandet på GoldQuest som övergick i...
3. ... gnället på (den på alla punkter lyckade) omgörningen

Det är en rätt lång och rätt pissig period.

Och att bara få ovett när man jobbar idéellt är tuuungt. Jag har både arrangerat saker för nördar samt samlat in pengar för idéella organisationer utan att få betalt för det arbetet, och gnäll tar jääävligt hårt då. Då slipper man hellre skiten och typ, gör saker man mår bra av istället.

solvebring

Superhero
Vän av ordning said:
unfair said:
Har just ryckt lite på Google+ och talat om för mannen hur mycket vi (och jag personligen för den delen) saknar honom.

solvebring

Superhero
Bra inlägg, Eksem. Varför jag tycker det är bra är inte för att jag håller med om de punkter du lyfter fram. Om det säger jag varken bu eller bä och vill inte spekulera i.

Det som jag tycker är bra är att du lyfter fram så många olika saker som pekar på att gnället hade bredd. Folk har uttryckt att de inte tänker ta på sig ansvar, pekas ut eller behöva känna sig skyldiga för det som hänt - bland annat att redaktörer och moderatorer lämnat sina poster. Och nej, det handlar nog inte om enstaka personer eller små grupper. Det handlar om oss alla och om mycket - saker läggs på hög. Jag gnällde till exempel friskt på GoldQuest även om jag annars är en person som stödjer forumets företaganden. Med andra ord är vi alla lika goda kålsupare fast i olika sammanhang, och just därför krävs det att alla skärper sig och att alla bidrar till ett bättre klimat.

Kort sagt, det här har bredd. Vi snackar många orsaker som kanske inte kan skiljas åt för de grötats ihop. Men om vi ska vara ärliga har vi alla någon gång gnällt och varit lite pain in the ass - så varför inte ta kollektivt ansvar och sluta diskutera om vem som känner sig beskylld och inte.

Detta skrivs som ett svar till dig, men det är inte ett svar till dig, Eksem, personligen. Det är ett svar till hela forumet inklusive mig själv. Skyldig eller inte, det hör inte till saken! Vi behöver ett bättre klimat i allmänhet och alla som bryr sig om forumets väl bör bidra.

anth

Vetefan
Jag har full förståelse för att krank avsagt sig sitt ansvar.
Jag vet att om jag jobbade som krank gör skulle jag vara utbränd och sjukskriven efter en månad.
Nu har ju inte krank slutat vara aktiv på forumet, han har bara slutat som teknisk redaktör - och jag hoppas och tror att han även kommer att hjälpa till i framtiden, mån av tid och lust.

Jag har också full förståelse för att Gardener hoppar av.
Även om han är ägare och den som en gång startade WRNU så har hans involvering i själva forumen varit väldigt liten de senaste åren.
Där han synts och hörts har varit i småpraten och på forumsölen - och jag hoppas innerligt att vill förära oss med sin närvaro där även i framtiden.

Übereil

Swashbuckler
Eksem said:
Vad jag vill ha svar på är den viktiga frågan om huruvida Gardener kommer på forumöl framöver?
Han har låtit meddela att han inte vet, men att han kanske dyker upp om någon säger till.

Übereil