Nekromanti [GBG] Erfaren rollspelare söker spelgrupp i Göteborg.

Nizze82

Veteran
Hej.

Jag är en gammal rollspelsräv på 33 som flyttade till Götet i slutet av förra året. Har mer eller mindre spelat varje vecka de senaste 20 åren fram tills jag flyttade. Nu är det så att min abstinens börjar bli lite väl stor och söker där med några att spela med. Jag bor i Västra Frölunda men kan tänka mig att ta mig till andra delar av stan för spel. När det det gäller spelfrekvens så kan jag tilllägga att jag jobbar natt varanna fredag och lördag.

När det gäller erfarenhet och preferenser har jag spelat ganska mycket EON, vilket jag tycker mycket om. Har det det mesta som är utgivet till detta rollspel inklusive EONIV. DnD 3.5 och Drakar tillhör även de favoriterna. Bland Sci-Fi så tycker jag mycket om WH 40K-spelen från FFG, men även många andra i samma kategori. Det nda regelsystem som jag provat och som jag ttycker lite mindre om är World Of Darkness. Märkväl att jag har spelat mycket Vampire och Warewolf och kan tänka mig det också. Jag är även öppen för nya förslag och är alltid villig att prova något nytt.

Om det låter intressant så får ni gärna höra av er.//Nizze

Genesis

Ni dés ni maître
Välkommen till forumet och till Göteborg (säger jag som flyttade hit först i mars)! Vi är ett gäng som brukar spela drop-in ungefär en gång i veckan i Gårda. Vi ska faktiskt spela idag, klockan 18. Vi brukar spela spel med mer fokus på gemensamt berättande. Om du hört talat om spelet Fiasco så är det lite den typen av spel vi brukar lira. Vi kör one-shots, men vi har också kört en längre kampanj vid sidan om drop-in-spelen, och vi kommer förhoppningsvis också köra en i höst. Om du är intresserad av att prova på den här typen av spel (vi spelar generellt inte spel som Eon, WH40k och liknande) så är du supervälkommen. Dyker du upp ikväll så kan du dessutom träffa Tim som postade tråden som AoW länkade till ovan, eftersom han har lovat att dyka upp. Jag skickar dig ett PM med detaljer.

Meleri

Veteran
Om du inte redan har lyckta hitta en ny grupp, så skulle jag gärna vilja testa lite eon 4....
Sen kanske jag får vara ärlig och tillägga att jag själv mest har spelat D&D 3,5 och DoD:E, och att jag inte har spelat på några ur nu. Men Eon 4 ser väldigt intressant ut, så jag letar mest efter någon som är sugen på att spela, och kan ha tålamod med att lära mig systemet.

Om det låter intressant är du välkommen att PM:a