Kan du inte lista de bästa spelen istället
@Genesis såsom TSOY/Solar System.
Det kan vi också göra!
Montsegur 1244 är ju redan nämnt av
@Björn den gode, och alla mina spel är såklart bäst. Även Prosopopée är riktigt fett.
Den yttersta domen är ett av de bästa spelen som finns, alla kategorier. Det är dock på gränsen till att klassas som tradspel då det har både spelvärld och spelledare. Har man spelledare och spelvärld så är man inte riktigt indie i min bok.
Lovecraftesque är riktigt bra på att skapa Lovecraftiga berättelser (alltså inte alls samma genre som CoC, Cthulhu Dark, etc.). Jag rådiggar detta spel.
Dream Askew, och kanske ännu mer Dream Apart, är riktigt bra spel. De är typ AW där man har skalat bort allt det meckiga och pilliga som gör spelet såpass tungrott, och även kastat ut spelledaren, som känns lite menlös i AW, om vi ska vara ärliga. Tyvärr har Dream Askew kvar malströmmen, men i övrigt är det riktigt bra.
Ribbon Drive borde också nämnas. Jag tycker att det är rätt bra, men det är nog ännu bättre för folk som gillar musik och framförallt i grupper där man känner igen varandras spellistor (alla spelare skapar en spellista innan spel). Jag har lite problemet att jag lyssnar på musik på främmande språk (när jag väl lyssnar på musik, vilket är sällan), så inga andra känner igen mina låtar och jag känner inte igen deras. Men jag tror att det är riktigt bra för normala människor, och till och med jag gillar det, då det är ett roadtripspel och jag gillar roadtripspel. Åh, och det gör något inte femtioelva andra spel gör också, förresten.