Houses of the Blooded. Du verkar inte ha något emot indie-lir, så jag tar och rekommenderar ett. Jag fick det med posten för någon vecka sedan, och jag har tyvärr inte haft tillfälle att lira det ännu. Efter en genomläsning verkar det dock vara riktigt häftigt, ungefär vad Vampire hade kunnat bli ifall man hade skitit i alla traditionella grejer som STY-slag och motsvarande. Det är helt fokuserat på sociala konflikter på hög nivå (i o m att man spelar någon slags halvövernaturlig adel), och är i mångt och mycket motsatsen till DnD och andra traditionella bofferlir. Skatter och combat skillz spelar jävligt lite roll, i o m att rollpersonerna är jävligt rika och hellre skickar sina hantlangare efter folk istället för att smutsa ner sina händer. Det som däremot spelar roll, är sådana saker som kärlek, lagar (både skrivna och oskrivna), hämnd och vad man har på sig för kläder.
Bonus: Man kan använda förolämpningar som ett vapen, komplett med regeltekniska effekter.
Vidare, tänker jag rekommendera ett till spel. Transhuman Space. Den, imho, bästa settingen som någonsin har skrivits. En jävligt hard-science setting byggd runt transhumanism. I mångt och mycket motsatsen till de flesta indie-spel, då det verkligen inte finns någon utstakad "korrekt" spelstil (vilket dock är spelets stora problem; det är svårt att bygga scenarior och kampanjer då det är svårt att greppa vad det är meningen att rollpersonerna ska göra). Hela settingen är byggd runt att författarna introducerar ett gäng teknologiska mojänger, och sedan följer den effekt dessa har på samhället och människorna. Jag talar mig varm om settingen, i o m att jag inte har särskilt mycket till övers för regelverket (GURPS), men THS är så välskrivet att det fungerar utmärkt att läsa som skönlitteratur