Jag skulle gärna se fler äventyr som gjorde på det viset. Sen måste man inte statta upp allting jämt heller... Eller ja, jag spelar ju inte så mycket stridsfokuserat eller med balans; stats är det jag tycker är lättast att improvisera / dra ur ändalykten. Tycker gott man kan ha o-stattade äventyr.
Vilket i och för sig innebär att jag egentligen tycker att de flesta äventyr i någon mån är "multisystem", så länge inte äventyrets story bygger på något specifikt inslag i det tilltänkta regelsystemet... =)
Man kunde ju tänka sig att skippa stats, men ge fingervisningar. Beskriva saker i spelvärldstermer. "Stark som ett troll, har giftig tunga". Så får SL översätta det till sitt system via den välkända "gissa och köra på"-metoden...
Vilket i och för sig innebär att jag egentligen tycker att de flesta äventyr i någon mån är "multisystem", så länge inte äventyrets story bygger på något specifikt inslag i det tilltänkta regelsystemet... =)
Man kunde ju tänka sig att skippa stats, men ge fingervisningar. Beskriva saker i spelvärldstermer. "Stark som ett troll, har giftig tunga". Så får SL översätta det till sitt system via den välkända "gissa och köra på"-metoden...