Nekromanti Geek Chic

Sapient

Swashbuckler
Alltså, jag gillar verkligen möblerna. Men en del av deras copy är ute och flyger i det blå...

"Hate losing game time to setup? Set up once, break down once. The Spartan will protect a game in stasis until you can launch the next attack. Never lose your place, never end a day with war journalism, and never again lie back and think of England."

Never lie back and think of England? Jag köper väl för skjutsingen ingen säng heller...

Sodivra

Champion
Sapient said:
Alltså, jag gillar verkligen möblerna. Men en del av deras copy är ute och flyger i det blå...

"Hate losing game time to setup? Set up once, break down once. The Spartan will protect a game in stasis until you can launch the next attack. Never lose your place, never end a day with war journalism, and never again lie back and think of England."

Never lie back and think of England? Jag köper väl för skjutsingen ingen säng heller...
Hahaha, I love it!

G

Guest

Guest
Sapient said:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CNhXN9hTwn4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/CNhXN9hTwn4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
wilper said:
Jepp. Handgjorda prylar kostar mer än motsvarande masstillverkade av barnarbetare. En av livets tråkiga sanningar. :)
Mjo. Det är en av flera anledningar till att jag föredrar sånt som tillverkats på löpande band i fabrik framför handgjorda prylar. Varken resurs- eller tidseffektivt, och dyrt blir det.

//Krank, väntar tills IKEA-varianten kommer

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Och inga barn skadas heller under produktionen vid handgjorda prylar, så då är det ju dyrt och tråkigt samtidigt då? :gremwink:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert Jonsson said:
Och inga barn skadas heller under produktionen vid handgjorda prylar, så då är det ju dyrt och tråkigt samtidigt då? :gremwink:
Äh, inga barn behöver skadas vid löpandebands/fabrikstillverkning heller. En enkel princip jag tycker man kan följa är att varje arbete som kan utföras av en maskin, med likvärdigt/jämförbart/tillräckligt bra eller bättre/mer effektivt resultat, bör också utföras av en maskin...

Det här med att människor, barn eller ej, ska sitta och göra maskingöra är jag helt emot =)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det var väl inte helt allvarligt menat... :gremwink:

Nåja, mer allvarligt. Jag älskar specialdesignade möbler och diggade bilden stenhårt. Fast jag lär aldrig köpa något sådant. Finns andra saker jag hellre lägger pengarna på.

Jag har sedan länge bestämt att när jag blir vuxen och skaffar hus ska jag ha ett geek chic-bord i mitt spelrum.

Acquisitions Inc. spelar på ett sådant under livespelningen på PAX2011. Det verkar riktigt najs.

Mundo

Myrmidon
Helvetes jävlar vad dyrt det var.

The Sultan
Base price
$11,650
Average price
$12,000-$15,000

JESUS CHRIST! Granted, det är handgjort, men det är ju ändå ett fullständigt vansinnigt pris.

Annars gillar jag både design och hur de kan användas, verkar ju skitpraktiska.
Men lägga ned 100 000 (!) kronor på ett bord så man slipper lägga pappret på hög när man lirar känns ju lite...

Tror jag väntar tills IKEA kommer med en billigare variant.
Som jag kan få skruva ihop själv!

!Paxen

Swashbuckler
Mundo said:
Helvetes jävlar vad dyrt det var.

The Sultan
Base price
$11,650
Average price
$12,000-$15,000

JESUS CHRIST! Granted, det är handgjort, men det är ju ändå ett fullständigt vansinnigt pris.

Annars gillar jag både design och hur de kan användas, verkar ju skitpraktiska.
Men lägga ned 100 000 (!) kronor på ett bord så man slipper lägga pappret på hög när man lirar känns ju lite...

Tror jag väntar tills IKEA kommer med en billigare variant.
Som jag kan få skruva ihop själv!
Du kan ju alltid hacka en egen variant genom att använda IKEA-möbler, det blir billigare. Eller, bli vän med en "riktig" snickare som kan hjälpa dig trixa ihop något

Björn Wärmedal

Björning Wheel
!Paxen said:
Du kan ju alltid hacka en egen variant genom att använda IKEA-möbler, det blir billigare. Eller, bli vän med en "riktig" snickare som kan hjälpa dig trixa ihop något
Man kanske kan ge ett par tusenlappar till nån som läser bygg-programmet på gymnasiet så kan de göra ett åt en? De brukar väl va rätt duktiga. Typ hundra gånger händigare än jag iaf.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Fått svar på mail nu och det är inga problem att skeppa till sverige.

If you are interested in joining the international queue here are the steps that will happen:

1. You place the fully refundable deposit through the website. (or I can arrange to send you a Paypal invoice if you prefer.)

2. I will then assist you in making your order, (getting you the right size, optimal features, making sure the size can get into your home...:)

3. We wait...when your order gets to the top of the line to begin manufacturing, we won't begin without an estimate of the shipping costs.

4a. If you decide the shipping estimate is acceptable, understanding that it may be a little more or less, then we will verify your order, collect the remainder due (at this point it becomes non-refundable) on the order and begin manufacturing your table. When done we will finalize your shipping and that will most likely be due when we ship your table out.

4b. If you decide the shipping isn't acceptable and you don't want to proceed, then we will refund your deposit at this time. No worries.
Var från det mail jag fick.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Spider Jerusalem said:
Tyckte det var fint formulerat...
Jag tycker att det var fullständigt lysande. Du blev veckans forumit.

Poseur

Swashbuckler
Köper du en såndär så lär du få titeln "Årets Nörd".

Och ja det är bara januari än ,men har svårt att se hur det skulle överträffas.