Nekromanti Geek Chic

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Spider Jerusalem said:
Poseur said:
30k :-, inte så farligt... För vissa kanske :gremeek:
För ett handtillverkat bord som skeppas runt halva jorden, nej det tycker jag inte är så farligt.
Jag tror att jag föredrar att tänka på det i absoluta termer; det finns idag ingenting i den prisklassen jag kan tänka mig att köpa oavsett kvalitet, frakt eller tillverkningssätt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Nä, det är inte så farligt om man ser till vad man får.

Om man skall hyra en snickare på timbasis att bygga det, och betala materialkostnaden så tror jag det hade blivit mycket dyrare.

Däremot kan man ju tycka att det är mycket pengar för ett bord. Men det är ju inte samma bord som man får för tusenlappen på IKEA.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
wilper said:

Om man skall hyra en snickare på timbasis att bygga det, och betala materialkostnaden så tror jag det hade blivit mycket dyrare.

Däremot kan man ju tycka att det är mycket pengar för ett bord. Men det är ju inte samma bord som man får för tusenlappen på IKEA.
Såklart att det inte är alla som anser att det är värt att spendera så mycket pengar på ett bord.

Finns många saker jag aldrig skulle köpa oavsett hur bra dom är i jämförelse med andra saker som jag köper.

Men som det är nu så har dom en väntetid på 6-8 månader så det verkar finnas en heldel som tycker att det är värt pengarna.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Poseur said:
30k :-, inte så farligt... För vissa kanske :gremeek:
För ett handtillverkat bord som skeppas runt halva jorden, nej det tycker jag inte är så farligt.
Högst troligt skulle jag kunna snickra ihop ett likvärdigt bord åt dig Spidde. Köra det till Stockholm, och bära upp det till din flotta toppvåning på Österlen.

Prislappen för det hela: 25.000:-

Har tillgång till utdragbara lådor med dämpning, och jag tvivlar på att dom där amrikannerna kör med sån lyx.

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Vi använder nazist guld för att finansiera våra saker.
Schysst att ni æntligen plockar fram det dær guldet ur valven under treblinka. Ekonomin behøver ju som bekant lite stimulans...

:gremtongue:

chrull

Stockholm Kartell
Då var det över

Spider Jerusalem said:
Samt jag är tysk vi gillar att lösa problem en gång för alla och om min kamp kan öppna en ny front så ser jag det som en bra sak.
Här med utnämner jag Spider Jerusalem till årets forumit och det inlägg jag citerar till årets post. 2012.

solvebring

Superhero
Re: Då var det över

chrull said:
Spider Jerusalem said:
Samt jag är tysk vi gillar att lösa problem en gång för alla och om min kamp kan öppna en ny front så ser jag det som en bra sak.
Här med utnämner jag Spider Jerusalem till årets forumit och det inlägg jag citerar till årets post. 2012.
Årets lyxnörd eller något i den stilen tycker jag skulle vara mer passande. Att han har kosing och köper vackra hobbybord för att han kan är ingen forumitbedrift, snarare en nördbedrift, alternativt, kapatalistbedrift. :gremwink:

solvebring

Superhero

Spider Jerusalem said:
Jag tror det var en syftning till formuleringen snarare än budskapet.
Jo, jag vet. Men årets forumit är ändå årets forumit.
... Titlar är viktiga.... ehm, diskutabla, saker.

Sodivra

Champion
Spider Jerusalem said:
Fått svar på mail nu och det är inga problem att skeppa till sverige.

If you are interested in joining the international queue here are the steps that will happen:

1. You place the fully refundable deposit through the website. (or I can arrange to send you a Paypal invoice if you prefer.)

2. I will then assist you in making your order, (getting you the right size, optimal features, making sure the size can get into your home...:)

3. We wait...when your order gets to the top of the line to begin manufacturing, we won't begin without an estimate of the shipping costs.

4a. If you decide the shipping estimate is acceptable, understanding that it may be a little more or less, then we will verify your order, collect the remainder due (at this point it becomes non-refundable) on the order and begin manufacturing your table. When done we will finalize your shipping and that will most likely be due when we ship your table out.

4b. If you decide the shipping isn't acceptable and you don't want to proceed, then we will refund your deposit at this time. No worries.
Var från det mail jag fick.
Vinst!

solvebring

Superhero

Spider Jerusalem said:
Jag håller med samt att jag tycker att det är för tidigt att utnämna någon till årets forumit 2012.
Indeed. Hur som helst är det jävligt tufft att du köpte det där bordet. =)

Sapient

Swashbuckler
wilper said:

Precis. En mycket bra illustration av skillnaden mellan "dyrt" och "mycket pengar"...