wilper
Fast i vinkelvolten.
Någon som vet vem som äger IPn för Gemini nuförtiden?
Om man skulle vilja göra något av den eller så, vem borde man prata med?
Om man skulle vilja göra något av den eller så, vem borde man prata med?
Senast jag försökte höra mig för om den saken fick jag veta att det inte fanns någon chans, att den ursprunglige författaren sitter och trycker på IPt och inte vill att det görs några nya versioner.Någon som vet vem som äger IPn för Gemini nuförtiden?
Om man skulle vilja göra något av den eller så, vem borde man prata med?
Kan nästan förstå det. Cell Entertainments hysteriskt snabba uppgång och fall antyder ju folk som inte visste vad de gjorde. Att behöva se någon annan göra ett bättre jobb skulle antagligen smärta rejält.Senast jag försökte höra mig för om den saken fick jag veta att det inte fanns någon chans, att den ursprunglige författaren sitter och trycker på IPt och inte vill att det görs några nya versioner.
Det ägs gemensamt av Stefan Ljungqvist och Johan Sjöberg. Johan är mer öppen för idéen för extern vidareutveckling men Stefan säger numera blankt nej. Min tes är att han vill göra något med IP:t i framtiden själv. Jag hade en del diskussioner om att göra Gemini 2 för drygt tio år sedan, baserat på det icke utgivna "Noir Fantasy", ett mörkt fantasyspel baserat på de designpelare som ligger till grund för Noir.Någon som vet vem som äger IPn för Gemini nuförtiden?
Om man skulle vilja göra något av den eller så, vem borde man prata med?
Ge oss! Noirs initiativhandlingar för närstrid hade blivit asskoj. Hade det varit ett medeltida Imperiet med ätterna eller en egen fantasyvärld?Det ägs gemensamt av Stefan Ljungqvist och Johan Sjöberg. Johan är mer öppen för idéen för extern vidareutveckling men Stefan säger numera blankt nej. Min tes är att han vill göra något med IP:t i framtiden själv. Jag hade en del diskussioner om att göra Gemini 2 för drygt tio år sedan, baserat på det icke utgivna "Noir Fantasy", ett mörkt fantasyspel baserat på de designpelare som ligger till grund för Noir.
Med vad jag vet skulle jag säga att detta inte stämmer. När Cell stängde ned var branschen iskall och det rådde "rollspelsdöd". Både Johan och Stefan gick vidare i karriären och har båda framstående positioner i bolag som gör dataspel - Johan som VD för Star Stable och Stefan som Creative Director för kommande Bio-Mutant inom Embracer-sfären.Kan nästan förstå det. Cell Entertainments hysteriskt snabba uppgång och fall antyder ju folk som inte visste vad de gjorde. Att behöva se någon annan göra ett bättre jobb skulle antagligen smärta rejält.
Det var asskoj. Eftersom Sandukar är "den eviga staden" av en anledning så var idéen att se den i en annan tidsålder eller era. Ätterna fanns kvar, men spelet hade skiftat mot att ätterna var mer aktiva i spel än i Noir, och att rollpersonerna ofta hade kopplingar till ätterna. Men världen var mörk, hård, gritty och med en känsla av undergång runt hörnet. Mörker ftw.Ge oss! Noirs initiativhandlingar för närstrid hade blivit asskoj. Hade det varit ett medeltida Imperiet med ätterna eller en egen fantasyvärld?