Nekromanti Gemini D20

Har funderat lite på att kunna föra över Geminis system till D20. Gillar Geminis värld och historia skarpt men är skeptisk till systemet. Vill därför använda ett system som jag både gillar och kan.

Någon som har en åsikt om detta eller något förslag?

Jona

Baron Marak

Swordsman
Jag har då bara kommit i kontakt med Gemeni D20. Finns det ett Gemeni med D10 eller procentsystem?

Storuggla

Champion
Jag tror att han menar WotC's d20system som används i D&D bland annat, och inte system i generellt använder en t20.

Storuggla, Gemini-fu!

Baron Marak

Swordsman
Det skingrade en del moln av frågetecken. Fast det är ont om spel som fått sitt gamla system ersatt. De som tänker byta ut det brukar inte ofta komma längre än till ritbordet.
Se t.ex. Eon-Neotech, mig veterligen så har inte mycket hänt mer än prat...

DanielSchenström

Swashbuckler
Grejen är ju dock att ett D20 system i princip bara behöver ha med hur man löser saker (T20+färdighetsvärde mot svårighetsgrad). I princip allt annat är valfritt, levels, grundegenskaper med mera med mera.

Sadaigh

Swordsman
Ja, det är ont om de spel som har ändrat/uppdaterat/givit ut en ny utgåva.. med ett nytt spelsystem. Men t.ex. CoC skulle komma ut i D20 version, eller? (kanske redan har gjort det)

Krister_M_Michl

Veteran
Ja, det är ont om de spel som har ändrat/uppdaterat/givit ut en ny utgåva.. med ett nytt spelsystem. Men t.ex. CoC skulle komma ut i D20 version, eller? (kanske redan har gjort det)
Det finns redan ute i d20-version från WotC. Det kom ut under hösten 2002 så det har funnits på marknaden ett bra tag. Du kan läsa mer om det på WotC.