Nekromanti Gemini... i största allmänhet

Mörker

Warrior
Någorlunda nyligen fick jag upp ögonen för Gemini men fortfarande står jag lite frågande vad gäller spelet...
...dock inte om det skall vara värt att spela eller ej, utan i stället sådant som man inte får reda på då Cell inte har någon hemsida vad jag har förstått.

: När trycktes Gemini? är det ett gammalt och riktigt dammigt spel eller har det dykt upp saker och ting som gör det nytt och/eller bättre?
: Finns det överhuvudtaget några sidor dedikerade till spelet?
: Går det (troligtvis) att köpa i allehanda välsorterade spelbutiker? jag hörde någonting om att det inte funnits i tryck på ett tag...

Alla svar välkomnas starkt!

Johan K

Gammal & dryg
När trycktes Gemini? är det ett gammalt och riktigt dammigt spel eller har det dykt upp saker och ting som gör det nytt och/eller bättre?
Om jag inte minns helt fel så kom Gemini ut under senare delen av 90-talet.. Kommer inte direkt ihåg årtalet, men att min förra spelgrupp köppte det gansakl snart efgter att det hade kommit ut.

Finns det överhuvudtaget några sidor dedikerade till spelet?
Om du söker på Google så hittar du sporadiska sidor som avhandlar Gemini. De har lite eväntyr & sådant..
Så visst finns det.

Går det (troligtvis) att köpa i allehanda välsorterade spelbutiker? jag hörde någonting om att det inte funnits i tryck på ett tag...
Bra fråga..
Om inte annat så kolla spelwebben...

PAX

Jordisk Äventyrare
Första utgåvan trycktes 1998. (NT)

NT = No Text (Ingen text)

Vaun Vuriche

Warrior
Jag hoppas innerligt att det finns några sidor kvar som förvaltar de sex små-äventyr som släpptes till Gemini på nätet.

Big Marco

Läskig
Enligt obekräftade rykten gick Cell i konkurs för en tid sedan. Så spelet kan inte direkt kallas "levande", speciellt inte då det är ca sex år gammalt.

Big Marco

Läskig
Jag tror jag förhastade mig - ryktet gjorde gällande att IdolFX (deras andra bolag) konkade. Jag har dålig koll på hur strukturen såg ut mellan alla bolag/varumärken.