Nekromanti Gemini

Sham

Veteran
Hej, jag heter Andreas, och är 15, jag undrar lite om Gemini.. HUr det är att spela.. Själv lirar jag EOn.. ONLY! Har funderat på att köpa NeoTech.. Men först skulle jag vilja höra mig lite omkring.. Om lite andra rollspel... Kan någon ta sig tid och berätta lite om Gemini?!

Vore skoj!

// "Neogames Rockar" - Sham

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tja, jämfört med det ganska hårt regelstyrda Eon så är Gemini rena hippie-spelet. Ganska mycket i reglerna och spelvärlden lämnas öppet för egna tolkningar och det finns väldigt få moduler som detaljerar saker utöver grundreglerna.

I övrigt så är det en lite mörkare spelvärld än Eon, men ett mycket snabbare regelsystem.

Om du står i begrepp att vidga dina vyer till andra spel än bara Eon så är det ganska tveksamt om Gemini är spelet för dig dock. Det är ju också ett svenskt fantasyspel (ett nerlagt sådant till råga på allt).

Baron Marak

Swordsman
Gemeni är, som jag har spelat det, ganska så mörkt. Man tycker alltid att det är kväll och mycket spänning råder hos befolkningen.
Själva regelsystemet är betydligt mindre avancerat än Eons (Vilket jag själv också spelar). Men däremot så tycker jag det inte är snabbare. Tederar faktiskt tå längre tid med alla plus och minus. Det går snabbare att lägga till och ta bort tärningar. Fast det är ju inte vårt förstahandsspel och jag har inte lusläst regelboken.
En till sak med striderna är att de tenderar att ta slut fort. Med det menar jag att om det väl blir en träff så är det slut. Ofta slutar det med avkapade huvuden och på annat sätt lemlästning.
Men det finns fördelar med det också. Om man gillar mystisk magi så är Gemeni ett bra val. Den har en massa verbal invokation och det är mycket hokus-pokus. Inte som Eons mer vetenskapliga magi.

Gemeni är en värld med mycket att göra i. Även om det känns ganska så trång vissa gånger.

Balderk

Swashbuckler
du kan ju alltid fråga på rollspels forumet... där lär du få massa tips

/jonas som för första gången skriver på gemini forumet

Sadaigh

Swordsman
Halloj, jag rekommenderar verkligen Gemini, dock så finns det inte ute på marknaden längre...! Men men, jag har alla böckerna till gemini och extra tilbehör, så jag behöver inte oroa mej för nåt sånt...!