Re: skulle ej tro det...
"Det står i boken att han måste vara på resande fot för att det finns förrädare även inom kyrkan"
Väger man fördelarna med att ta sig till Ravarra mot nackdelarna kommer man nog fram till att det vore klokast att återvända. Ungarna lär inte vara i större fara där än ute i vida världen där de jagas av järnalverna och Cyrus hantlangare. Dessutom skulle jag tro att resor är ganska avancerade saker i Geminis värld. De tar tid och ork och passar verkligen inte för en gammal man och två barn. Dantero har ju inte mycket mer att sätta emot ett större hot än stigmata, och om han använde sig av det skulle nyheten om var de var snabbt sprida sig.
"Kanske det... Lite väl många kansken och frågetecken i resonenmanget men, men..."
Självklart är det totalt omöjligt att komma med direkta fakta baserade på endast ett stavfel. Alla mina åsikter om det hela kan inte bli annat teorier. Ändå tycker jag att det inte finns några motargument som är helt vattentäta. De heliga föremålen skulle lika gärna kunna vara pricken över i:et i Cyrus förklädnad, eller så är mörkret inom honom så koncentrerat att det upphäver föremålens normalt skadliga effekt.
"Men Cyrus kom ju (enligt min och regelbokens mening) till världen vid järnportens öppnande, och tvillingarna föddes vid samma ögonblick. Dantero lär ju ha varit till åren även vid järnportens öppnande (han har iaf ett riktigt tomteskägg på bilden) och då borde Cyrus ha varit tvungen att ta över hans hjärna... Hoppas du missförstår mig rätt."
Men å andra sidan har väl inte Dantero varit någon välkänd person? Många blev ju, om jag minns rätt, förvånade över att han valdes till den som skulle finna barnen. Cyrus skulle kunna ha nästlad sig in i kyrkans led, för att sedan skaffa sig gott inflytande och förfalska uppgifter om sitt förflutna. Det finns nog gott om korrumperade abbotar och andra höjdare inom kyrkan som skulle kunna hjälpa honom med det.
"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG