Beastslayer
ROTN
Enbart online för tillfället. Bor i Nederländerna just nu.Var spelar du?
Last edited:
Enbart online för tillfället. Bor i Nederländerna just nu.Var spelar du?
Det är något som, om man vill köra med det, kan peta in det enkelt under fellowship phasen. Det behöver inte göras särskilt avancerat.För övrigt så måste jag säga att borgbygge och reparationer låter olidligt tråkigt. Men det verkar som att det är med i något annat rollspel som många uppskattar. Själv föredrar jag intriger, relationer och episka narrativ.
Det har ersatts av Sword Chronicle som är reglerna men utan Westeros settingen.Är ASoIaF ens i tryck längre?
Jag vill nog tweaka det redan existerande , men utan att göra spelet helt oigenkännbart.Jag hade använt mig av klockor. Tidslinjer med en tydlig progression som säger att någonting är klart. Det ger en känsla av man har något som växer. Helst hade jag kopplat erfarenhetsreglerna till detta, där man kan få nya förmågor, relationer, höjning av färdigheter, etc ... men om ToR2 är något som ettan är detta att i princip slita ut halva systemet.
Burning Wheels gör någonting riktigt bra här med sina kort- och långsiktiga mål, men jag hade velat haft det mer utstuderat. Tre klara tidslinjer för varje rollperson - som kan sträcka sig över 2-3 år eller 20-30 år. Omfattningen kan definitivt variera, även om "längden" på tidslinjen rent mekaniskt är densamma.
Detta gillade inte mina spelare, så vi skippar att folk dör så. NPCer såklart, men i övrigt nej.'Någonstans längs vägen dör och föds folk också
Okej! Är karaktärerna alver eller blir de flera hundra år gamla på något annat sätt?Detta gillade inte mina spelare, så vi skippar att folk dör så. NPCer såklart, men i övrigt nej.
Frågan är HUR man ska lägga till detta och hur man ska lägga poäng på det osv.....det är mer där kruxet ligger, bland annat.
Dúnedain blir 2-300 år helt naturligt.Okej! Är karaktärerna alver eller blir de flera hundra år gamla på något annat sätt?![]()