Nekromanti Genesis tillbaka i Sverige

Genesis

Ni dés ni maître
Ymir said:
Hur f-n lärde du dig både mandarin och kantonesiska på ett år? är du nån sorts geni? Det tog min syrra två års heltidsstudier bara att lära sig mandarin, och då spenderade hon ändå ett av dem i Kina, och hon kan typ fortfarande inte läsa kinesiska utan cantofish. *avundsjuk*
Nu skall vi inte ta i så vi skiter ned oss. Visserligen är jag ett geni, men jag hade pluggat Mandarin i flera år innan jag åkte till Kina. Vistelsen där handlade mest om att fixa till flödet; jag kunde redan vokabulären och grammatiken till stor del och hade spenderat en hel del tid med att titta på kungfusåpor med kinesisk textning. Gällande kantonesiskan så hjälpte det att ha en flickvän i Hong Kong plus att jag spenderade den sista månaden-och-en-halv där. Kan man mandarin så är kantonesiska faktiskt inte så fasligt svår. De har mer gemensamt än det verkar på utsidan.

Ymir

Liten kantbaron
alltså, förlåt, men jag bara mååste märka ord här, jag kan inte hålla mig.

Varför skriva alla nuförtiden Hongkong med separata stavelser? "Hong Kong" är engelsk stavning, på svenska heter det "Hongkong", och kineserna själva har heller inget mellanslag i namnet.

Död åt särskrivningar! :gremmad:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ymir said:
Död åt särskrivningar! :mad:
Med håll.

Jag fattar inte vad det är som är så svårt, egentligen. Det är en så jäkla enkel regel att internalisera: Låter det som ett jämrans ord så skrivs det som ett jämrans ord. Det är en av svenskans mest strömlinjeformade regler, med färst undantag vad jag vet.

Genesis

Ni dés ni maître
Ymir said:
Varför skriva alla nuförtiden Hongkong med separata stavelser? "Hong Kong" är engelsk stavning, på svenska heter det "Hongkong", och kineserna själva har heller inget mellanslag i namnet.
Jag skäms när jag ser att jag själv lyckades snubbla in ett "Hong Kong" i ett inlägg, trots att jag var medveten om regeln och själv irriterat mig på när folk skriver fel. Jag försvarar mig mjäkt med att jag skrivit mycket engelska på sistone.

shotgun_ramadan

Fåntratt
Genesis said:
Spelet verkar ha uppnått legendstatus under min frånvaro, haha!
Ja, tydligen. Bra om du tänkt trycka upp och sälja det - sprid först lite rykten om spelet, och gå sedan under jord ett år eller två. Sen är det bara att släppa skiten och håva in slantarna!

Simon

Swashbuckler
Tkullander said:
Genesis said:
Spelet verkar ha uppnått legendstatus under min frånvaro, haha!
Ja, tydligen. Bra om du tänkt trycka upp och sälja det - sprid först lite rykten om spelet, och gå sedan under jord ett år eller två. Sen är det bara att släppa skiten och håva in slantarna!
Se till att låta högljudda människor som kommer gilla det speltesta också! :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Jo, det är nog viktigt. Inte en djävul har snackat om Det sjätte inseglet, trots att det är populärare än Utpost här hemma och dessutom finns att köpa! Jag tror att du är den ende som någonsin köpt spelet via nätet, Simon, även om jag sålt en del exemplar i person, men då endast efter att ha spelat det med köparen.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Genesis said:
Jag tror att du är den ende som någonsin köpt spelet via nätet, Simon …
Jo, men se där tror du fel. Vi är minst två.

Johan K

Gammal & dryg
Hej & välkommen tillbaka!
Låter som det har varit en intressant tid, både på gott & ont..

Vi ses på GothCon!

Möller

Hubert Hortlax
Genesis said:
Jag tror att du är den ende som någonsin köpt spelet via nätet
Nån information måste man väl ändå kunna få från lulu? Jag har också ett exemplar Sjätte Inseglet i bokhyllan. Inte spelat än, men det blir förhoppningsvis nån gång.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag trodde att jag fick ett mejl när någon köpte boken (för jag har för mig att jag fick det med Oskrivna blad). Jag fick inga mejl, så jag antog att ingen köpte den. Så glad jag blir att jag hade fel! Är det någon som spelat det, då?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Man får bara mail från Lulu när de gör en utbetalning.

Har man låg marginal och inte säljer så mycket kommer man inte upp i tröskelvärdet för utbetalning så ofta, och hence får man inte så många mail.

Men som säljare kan man kolla statistik och grejjer om man är nyfiken, ändå.