Det där tycker jag är vettigt men känns klumpigt. Hade jag byggt ett sådant system hade jag istället kört med tärningspölar (jag kör alltid med tärningspölar, för de är bäst) där varje tärning ger:Han said:Om man går utanför BRP så har vissa system med target number löst det smidigt. Då kan man ta vapenfärdigheten och bara addera medelsnittet av slagen. Så om det är värde + 3T6 eller värde + 1T20 mot en svårighetsgrad så slår man mot den andres värde + 10. Ett väldigt enkelt exempel. Samma här. Spelarna kan få slå både för försvarsslag som anfallsslag.
1-2: 0
3-4: 1
5-6: 2
Alltså 1T3-1. Detta ger ett medelvärde lika med färdighetsvärdet. Därmed kan man lösa värde-mot-värde-slag utan att behöva två slag eller modifikationer i stil med värde+10. Så kan man köra med att det alltid är spelaren som slår tärningarna.