Nekromanti Geografisk profil

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vore kul om registrerade användare av forumet skrev var de kom ifrån och man sedan kunde söka på det. Alltid kul att hitta rollspelare på sin egen ort menar jag.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det håller jag faktiskt med om. Särskilt bra är det när man flyttar till en ny ort för till exempel studier eller liknande. Jag fick mer respons när jag skickade meddelanden till olika forumanvändare ifrån Linköping än när jag skrev en annons på kontaktforumet.

Johan K

Gammal & dryg
Tror att den funktionen finns.
Titta på sök-funktinen, längst ner där finns en ruta där man
b. la kab söka efter var man håller hus.

Azagthoth

Myrmidon
Det kanske är möjligt att lägga till det under användarnamn. Så att det ser ut ungefär så här:

Azagthoth
(redaktör från Umeå)

Vad tror ni om det?

Legioth

Swordsman
Men...

...det kräver också att alla har skrivit in varifrån de kommer, annars är det inte så stor nytta med det...

Det skulle vara ganska tufft om man på något sätt kunde koppla kontaktforumet till det ställe man skrivit in att man bor på, så att man kan välja att få mail eller privat meddelande om ens hemort nämns i kontaktforumet.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Menar du att det skulle läggas på, på alla? Så det skulle stå (Användare från Krokek)? Det går troligen, men finns det inget lättare sätt? Annars var idén cool!

Azagthoth

Myrmidon
Jag menar ingenting. Jag bara kom med ett förslag, jag har ingen aning om det faktiskt är möjligt att fixa...

seinet

Swashbuckler
Borde väl inte vara svårare än att ta variabeln för titlen och sedan lägga till "från" och lägga till värdet på en ny variabel för varje användare. Fast det förutsätter ju att varje användare fyller i varifrån de kommer.

Att ha en sådan variabel möjliggör ju en hel del annat. Bland annat borde man ju kanske kunna se på användarlistan varifrån folk kommer och även kanske kunna sortera efter det fältet.

/Seinet Wintermute - Sitter i skolan och har relativt tråkigt just nu

Gardener

Champion
Det första finns redan med i den nya versionen av forumsystemet, det står en lista med info under användarnamnet.

Det andra förslaget finnd det ett tilläggshack som gör vilket jag kan installera när vi väl har bytt upp till nya versionen.

Gardener

Champion
Re: Men...

Låter ju som en intressant idé som man kanske kunde utveckla någon gång när man får tid...

En annan idé jag har haft är att man ska kunna browsa efter plats i kontaktforumet, så att man skriver in vilket plats det gäller i ett fält och sen kan man lätt söka och lista efter det. Även då fält för vilken typ av rollspel och liknande. Det ligger dock ganska långt fram just nu, har en massa annat att göra först.

Rickard

Urverk speldesign
Det kan ju bli rätt konstiga saker.. Jag har t.ex. inte skrivit in varifrån jag är.. Om ni skulle komma på att göra något sådant som att sätta dit hemorten under användarnamnet så vill jag helst ha ett val om man vill ha den funktionen eller inte.. För jag vill inte se varifrån folk kommer..

~Det skulle nog stå i [color:448800]Han</font color=448800>s hemort "Är alltid grön" istället för varifrån [color:448800]Han</font color=448800> kommer

Gardener

Champion
Du kan ju alltid blunda... Du behöver inte läsa på den information som finns under användarnamnet, men den finns där för de som är intresserade.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"För jag vill inte se varifrån folk kommer.."

Varför inte? Det är ju inte precis så att du måste ange gatunummer eller något sådant. Det räcker ju med hemorten. Jag hade iallafall bara sett fördelar med ett sådant system.

Rickard

Urverk speldesign
Vill och vill.. Jag felformulerade mig inte.. Jag behöver inte veta varifrån folk är.. Tänk bara på alla inlägg som jag struntar i att läsa bara för att någon är ifrån Karlstad..

~Kanske [color:448800]Han</font color=448800> tog i lite nu [color:CCCCCC]för Han har egentligen inget emot Karlstadbor, inte mer än banjospelare iaf</FONT>

Rising

Vila i frid
"Borde väl inte vara svårare än att ta variabeln för titlen och sedan lägga till "från" och lägga till värdet på en ny variabel för varje användare."

Jag tror alla kommer ange sin hemort som något fånigt så det blir:

"Rising från vettet"
"Han från ovan"
"Tiggaren Från Luossa "

osv...

/Riz

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Oh, är du från Umeå? Själv är jag i Umeå på kurs i tio veckor (varav den första är avklarad). Lyckligtvis så sprang jag första dagen in på Collectors point och spelade lite spel med grabbarna där. Tyvärr spelas det ju inga rollspel där. men jag letar efter folk att spela med.