Nekromanti Gestalta Varulvar [VTM]

Sodivra

Champion
Re: Varulvar, en quickie [VTM]

Ymir said:
Ett litet fåtal varulvar är barn inte till en människa eller varg + en varulv, utan till två varulvar. Dessa är födda i crinosform och allmänt sedda som en styggelse, men de har en mäktig koppling till andevärlden och har hög Gnosis.
Sex, till och med kärlek, mellan två varulvar är tabu av denna anledning.

Det här tabut och avkommornas (methis) plats i varulvssamhället var mina favoritdelar av Werewolf.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Great! Jag gillart. :gremsmile:

I London by Night vet vi att det finns några mystiska monster i Londons "tunnlar" som krigar om marken där med Nosferatu. Det finns beskrivet i London by Night's sourcebook. Min tanke var först att det skulle vara wererats eftersom det lämnas lite öppet i sourceboken vad det är för nåt som bor där. Hur rimligt är det? Och vad finns det på det området i böckerna?

Med tunnlar menar jag då de här ganska nybyggda tunnelbanorna. Nosferatu har byggt mer tunnlar där nere och vävt samman tunnelbanorna. För mig är det inte superviktigt att följa kanon, så jag skulle kunna göra dem till glasswalker-wererats, eller bara till glasswalkers, eller bonegnawers, eller Black spiral dancers. Det viktiga är att det är were-nånting som bor där nere. Vad tror ni?

Så, wererats? Vad är det för nåt? Finns de ens? Ymir? :gremsmile:

Cybot

Mest spelbar
Recca said:
Ratkin (alltså wererats) finns.
De har dock sina egna tribes och aspects och är inte särskilt glada för varulvar.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Recca said:
Här har du en rätt schysst lista på lite olika "changing breeds" från Werewolf. De varierar lite i coolhet, men jag gillar som fan bredden på hela grejen. Och de flesta känns ändå ganska välgrundade mytologiskt sett.

Werewolf är det bästa WoD-spel jag inte har en aning om hur jag skulle kunna spelleda...

Även om du spelar VtM så skulle jag föreslå att du tar en titt på Werewolf: The forsaken. Ett satans mycket bättre spel (i mina ögon) än vad Werewolf: The Apocalypse var/är. Dels är det mycket, mycket mörkare och dels så är varulvarna inga rainbow warriors.

Mitt förslag även om du skriver att du tycker det är trist är att låta varulvarna ha någon form av "Potence" och "Fortitude" för att representera att de slår hårt utav bara helvete och att de tål stryk som bara fan. Jag skulle även lägga till att de regenererar en viss mängd skada varje runda. Varför?
Jo, för att slippa ha en massa Gifts (Varulvarnas discipliner) i huvudet. De har saker som är helt vansinnigt bra och de är rena vampyrslaktarna då de i Apocalypse gör aggravated med sina klor, det gör de inte i Forsaken, då är det "bara" lethal vilket gör de mindre farliga. Men det finns gifts som ger dem förmågan att dela ut aggravated även där. Om du mot förmodan skulle vilja köra med giftsen så är de gifts som finns i Forsaken betydligt coolare och stämningsfullare och är inte lika overpowered som en del av Apocalypse giftsen var.

Men för en mörkare version av varulvarna så är Forsaken mitt tips. Där ser de inte heller vampyrerna som wyrm varelser även om de oftast ogillar dem skarpt.
Jag har spellett en hel del Forsaken och vill du ha mer ingående fakta så hojta till så ska jag hjälpa dig så gott jag kan i mån av tid.

Ymir

Liten kantbaron
Jag skulle kört på Shadow Lords; en vampyrklyschig snubbe som visar sig vara en varulv...

å andra sidan defaultar jag typ alltid till Shadow Lords eftersom det (utöver Silent Striders) är den enda stammen jag tycker är kool...

Recca

Femme Fatale
Ymir said:
Jag skulle kört på Shadow Lords; en vampyrklyschig snubbe som visar sig vara en varulv...

å andra sidan defaultar jag typ alltid till Shadow Lords eftersom det (utöver Silent Striders) är den enda stammen jag tycker är kool...
Shadow Lords, hm. Vore ju spännande om de RP'na stöter ihop med någon okänd vampyr som håller på med något mystiskt och obehagligt men när de konfronterar denne så visar det sig vara en jätteläbbig varulv istället. o.o

Bornmo

Warrior
En Silent Strider, från Egypten. Handlare av antikviteter och mystiska saker. Bevandrad i Umbran (andevärlden). Farlig på så många sätt...

Recca

Femme Fatale
Så det är en specifik varulv? Typ som Mithras eller Morran? För en sån vill jag inte ha med helst. Det skulle inte passa min kampanj med en gästspelar-varis.