Nekromanti Gifter

T-RED

Warrior
Jag vet att avsaknaden av gifter i N2 grundboken har diskuterats förr men nu när Ultra blivit släppt undrar jag om den innehåller dessa.
Om inte finns det någon som har skapat lite info om gifter till N2?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tyvärr.

Det närmsta du kommer är om du eller någon av dina kompisar har Eon. Då skulle ni kunna använda dom gifterna som grund. Fast å andra sidan...
Neotechs gifter lär vara så effektiva så att det kanske helt enkelt inte är så relevant med regler?

Jag hade en gång i tiden bedövningspilar som ett par ryska legoknektssoldater laddade sina kpistar (ja, kpistar. Bedövningspilar på automateld :gremsmile: ). När en sån pil träffade så gav den Ob15T6 långtidsutmattning. Lyckades man med ett TÅL-slag så halverades mängden utmattning, effekten var ganska omedelbar.

Det funkade ganska bra, dom flesta som fick en sån pil i sig, blev dödsgroggy alternativt svimmade, förutom den genmanipulerade soldaten Angelica med TÅL 17. Hon blev lite småtrött, men hon funkade fortfarande.

Däremot, så om man faktiskt vill döda någon med gift och lyckas få in i giftet i killen så är han rökt skulle jag säga. Om han inte har något slags botemedel nära till hands.

/Naug, som minns ryska legoknektar ackompanjerade till röda arméens manskör *blir nostalgisk*

Desticado

Veteran
Nej, gifter beskrivs inte i Ultra

Tjena T-RED

Tråkigt att behöva säga detta men det finns inga gifter i N:u...För det fick jag reda på över detta forum och vad jag vet är det ingen som har gjort en lista över dagens gifter lr dom gifter som kanske finns år 2059..."Men du kan väl dra ditt strå till forumet och snickra ihop en lista med gifter som du kan hänga upp här på forumet så att vi andra kan bli lite avundsjuka och säga (varför gjorde inte jag så för)"

H Desticado

swazze

Swordsman
Re: Tyvärr.

Det finns ju fortfarande en hel dröse gifter som inte är så effektiva, typ sånt som man kan köpa hos den lokale hälaren.