Nekromanti Gillar du Rowlings böcker och rollspel?

cuardin

Veteran
... och bor någorlunda i närheten av Stockholm.

Gå då in och läs på http://forum.sverok.se/viewtopic.php?t=16022 eller läs det som står här nedan.

Isåfall så har Världssmedjan i samarbete med Sverok Stockholm precis gett klartecken till ett projekt vars syfte är att ta fram ett rollspel i Rowlings anda.

Vi kommer mötas ungefär 10 gånger under hösten och fokus kommer ligga på redaktörsarbete och speltestning av den halvfärdiga textmassa som finns. Sverok betalar dessutom fikat vid dessa möten.

Att vara med i denna grupp om 5-6 personer (ett par platser är tilsatta, men resten är öppna) kommer innebära en hel del jobb, främst vad det gäller korrekturläsande. Alla brister i texten som uppdagas kommer även behöva rättas till och det kan innebära att en del texter kommer behöva nyskrivas. Dessutom ska spelet speltestas, så en viss rutin vad det gäller rollspelande i allmänhet är bra att ha, eller åtminstonne en vilja att ta till sig det. Sist och slutligen ska allt layoutas och sättas för tryck och allt detta skall göras innan året är slut, enligt planen.

Hurssom, känner du att det här verkar vara en kul utmaning så kontakta mig på de vanliga ställena. Och en sak till. Alla deltagare kommer, som medförfattare och redaktörer, få rätt till en del av enventuella intäckter som kan komma ifall det blir ett lyckat resultat som någon vill betala för.

Hör av er.

Daniel Armyr
tel: 073-0383097
epost: daniel.armyr@home.se

cuardin

Veteran
Ja, kan raportera att även om det kanske ser dött ut på denna tråd så har jag fått tag på ett par intressanta personer. Det finns fortfarande en eller två platser kvar dock, så om du är intresserad, släng mig ett mail eller svara nedan.

antorax

Swordsman
Kan inte säga att jag jätteintresserad av att skapa ett HP rollspel. plus att jag bor i Göteborg. Men det låter rätt så intressant. Men å andra sidan så känns det rätt så svårt då det är stort fokus på harry och hans kompisar i böckerna.

Men skriv gärna inlägg och berätta om hur det går. :p

Olle Linge

Snigel
Jag har rätt många andra rollspel att skriva, så räkna inte med mig. Jag hoppas dock innerligt att det blir något bra av det här. Längeh ar jag funderat på vad jag ska köpa för rollspel till min brorson och om ett sådant spel blir bra finns det inte längre någon tvekan.

cuardin

Veteran
Hehe. De tär helt OK. Ni behöver inte skriva och säga att ni inte vill vara med. Jag räknar likssom med att de flesta /inte/ vill det, men med ett litet undantag.

Och spelet kommer inte gå att köpa innom de närmaste året i alla fall. Dock kommer Sverok Stockholm, om allt går bra, trycka en upplaga av det som kommer delas ut på något av de större konventen.