solvebring
Superhero
Ursäkta men jag blir nästan lite grumpy. Du kan väl inte på fullt allvar jämföra musikmarknaden eller teknikmarknaden med rollspelsmarknaden?! Vi snckar ett helt annat omfång, en helt annan branch. Där kan du göra urval, vraka och välja bland nykomna produkter för det bara rasar ut, massor. Rollspelsmaknaden är däremot väldigt liten jämfört med sådant.Ja. Så jobbar de tidningar som jag känner till i alla fall. Självklart kan inte t ex en musiktidning ta in alla skivor från ett visst skivbolag, bara för att de skickar de till dig. Du får ju göra ett urval, hitta en balans i tidningen. Och gärna gräva fram och övertala de där intressanta bolagen som inte skickar in i nuläget.
Man recenserar helt enkelt det som finns att recensera och mer är det nog inte med det. Släpper Chaosium fjorton spelprodukter och WotC tre och Steve Jackson Games en så kommer så klart Chaosium att utgöra majoriteten av rollspelsrecensionerna. Förövrigt tycker jag inte att Fenix ska göra urval bara för att jämna ut antalet recensioner mellan de olika förlagen. Tvärtom, så vill jag att de ska recensera allt de får tag i. Innebär det tio spel från ett förlag så skitsamma, de visar mig alla produkter som är aktuella - och det är ju det jag vill ha - fakta kring nykomna produkter, nothing else.