Ser riktigt charmigt ut, åtminstone interfacemässigt. Saknade lite vad gäller exportmöjligheter och så. Skulle inte haft något emot till exempel möjligheten att spara färdiga dokument som wordformat eller varför inte synka mot t.ex. Google Docs.Arfert said:
Mja, jag vill ju gärna ta in folk som kan lägga in kommentarer och så, och då är google docs svårslaget. Sen gillar jag om man bibehåller åtminstone strukturen; jag skiter väl i formateringen men om texten innehåller info om vad som är rubrik och underrubrik så slipper jag göra det jobbet två gånger när jag layoutar sen =)Arfert said:Jag sparar som ren text, eller som markdown/ren text. Föredrar det, vill inte ha en massa wordskit i dokumentet om jag ska jobba vidare i till exempel Indesign,
Ja.Max Raven said:Jag blir alltid lite yrvaken varje gång man börjar prata skrivverktyg och layoutprogram...
Så det här ett... Smidigt dispositions-formaterat skrivprogram?
Att det är webbaserat har jag inget emot, men visst kan det förbättras. Ska jag köra utan webb har jag Ulysses, som har allt det där du beskriver, och lite till. Vet inte om motsvarande finns på PC.Troberg said:Ser coolt ut, men jag har några invändningar för min del:
* Webbaserat. Då åker det ut. Jag vill ha kontroll på mina data.
* När man har ett "kort" markerat i en kolumn, så visar kolumnen till höger om den alla korten likförbaskat. Jag vill bara se de som är direkt kopplade till det kortet, så man får en ren hierarki.
* Jag skulle vilja kunna ha en ren platt vy också, där allt presenteras i ordning. Det är ju trots allt oftast slutprodukten.
Men, det verkar ju vara ett ganska simpelt program, tekniskt sett. Man skulle kunna göra en Windows-kopia med lite smart omkringstavade richtextboxar. Kanske dags att starta upp utvecklingsmiljön? Jag gjorde ett program som liknade det (datamässigt) förut, så egentligen är det bara att komplettera med den coola visualiseringen.