Nekromanti Glöm inte Jorgesutmaningen

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ursäkta att jag postar två inlägg så här i rad men jag vill påminna om Jorgesutmaningen. Trots att vi bara fick in två bidrag så höll dessa bra kvalitet vilket gör att de förtjänar ert intresse. I den här tråden så finns både bidragen och pollen för omröstning. Se så, ge grabbarna ert stöd och rösta!

(om någon opponerar sig mot att jag postar det här inlägget i rollspelsmakarforumet så motiverar jag inlägget med att grabbarna faktiskt har skapat rollspel (eller äventyr om man skall vara petnoga) och därför bör få sitt verk kritiserat av andra spelmakare.

/Vulf

Sodivra

Champion
Faktum är att jag la med "Fabeljazz" som tredje alternativ, med liten stil, men det blev för fånigt. :gremsmile:

Quadrante

Grisbonde
Utmanarforum?

skulle det inte vara en ide att lägga upp ett forum på rollspel.nu där man postar utmaningar, som tex denna och trobergs?

Man skulle kunna tänkas att de börjar i sina respektive forum, men sen lyfts över dit.Det skulle bli lättare att hitta till utmaningarna( och delta) och det skulle vara lättare att hitta dit för att rösta.

Visst, det kanske inte skulle vara så många inlägg som i övriga forum, men tydligare.

Kan tänka mig att "illustratör sökes"-inlägg skulle passa där oxo..

Inspirationskällan är från PolycarbonBBS, där de har fightclubforum, ett för att posta och diskutera och ett för att utföra (här handlar det förvisso om tekningar och samarbete, men ändå...)

Gardener

Champion
Re: Utmanarforum?

Jag ser iofs hellre att folk hjälper till med siten istället och ser till att det blir riktiga artiklar istället, så kan även de som inte besöker forumet lätt hitta dem, och vi får lite mer content till sidan. Tills vi har fixat automatiskt artikelkommentarssystem så är det inga problem att länka in en tråd i artikel för diskussionen.

Troberg

Sinister eater

skulle det inte vara en ide att lägga upp ett forum på rollspel.nu där man postar utmaningar, som tex denna och trobergs?
Ärligt talat så tror jag att det skulle vara motproduktivt. En anledning till att Trobergs Dogmautmaning drog sådant stort intresse är att den var ensam. Av samma anledning fick Jorges-utmaningen mindre intresse eftersom den kom i skuggan av en annan utmaning (att den var lite smalare i upplägget spelade säkert också in).

Jag tror att om man hela tiden har flera pågående utmaningar så skapas inte den hype och samvaro som en gemensam tävling har. De kommer att passera ganska obemärkt och folk kommer att tappa intresset.

Det man däremot skulle kunna göra är att ha dueller.

Jag har sett det på ett 3D-modelleringsforum, där en person kunde utmana två andra att exempelvis göra en bild på ett visst tema, med enbart egentillverkade objekt.

I vårt fall så skulle jag till exempel kunna utmana Krille och Rising att göra ett nyskapande fantasykoncept. Om de accepterade utmaningen så skulle duellen vara igång.

Om jag minns rätt så körde man dessutom duellerna i grupper om tre, där förutsättningarna i andra duellen bestäms av segraren i den första och utkämpas av förloraren i den första och personen som kom med den ursprungliga utmaningen. Den tredje duellen utkämpas mellan de som ännu inte mötts.

I och med att duellerna är begränsade till tre personer så kommer de inte att inkräkta på varandra.

Bara mina lösryckta och förryckta ideer.

Krille

Super Moderator

"Ärligt talat så tror jag att det skulle vara motproduktivt."

Dessutom tror jag att det är ett övergående fenomen. Låt utmaningarna vila fram till nästa år istället.

Feuflux

omjonasson.se

Dessutom tror jag att det är ett övergående fenomen. Låt utmaningarna vila fram till nästa år istället.

Du har nog rätt, ju fler utmaningar som poppar upp ju tråkigare blir det att delta i dem. Det var ju en av de häftiga grejer med trobergs utmaning. Hade det varit drösvis med utmaningar till och från hade jag troligtvis inte brytt mig om att delta.

Sedan är det ju tråkigt när saker som Jorgesutmaningen får dåligt gensvar, men med tanke på kreativiteten på DoD-forumet nu för tiden är jag inte förvånad. :gremsmile: