Nekromanti Glasögon och linser

Troberg

Sinister eater
Re: Nu är bara frågan..

..när nästa fråga kommer: Är du överviktig? (Jaja, det där var två frågor) Skägg, glasögon och övervikt: Det typiska nördutseendet, eller hur?
Nejdå, det går bra att vara överspinkig också.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
När jag åker till

Använder glasögon när jag åker till spelmötena (låg på gränsen till att vara tvungen att ha dem när jag kör). Men annars så är det inga glasögon vid vårt bord. Och med tanke på att det inte var något skägg heller så är vi nog inget "typiskt" rollspelsgäng.

panurg

Veteran
Jeg:en rollespiller.

Jeg har Briller (glasøgon) og linser (ikke samtidlig).Pluss at jeg har skjegg.Jeg drikker flere liter med kaffe om dagen.Blek hud (sitter inne på en varm sommer dag, og spiller rollespill).
Går i rare klær, og det er ingen som forstår hva jeg snakker om.

(Jeg satt ved siden av en mann på toget som hadde skjegg,blek hud og var kledd i svarteklær med en frakk (rokk) utenpå,så jeg spurte han:"spiller du rollespill?"."Ja" sa han....vi fikk brått mye å snakke om.)

Panurg

UnConnected

Veteran
Re: Perfekt syn

Har inget synfel överhuvudtaget, men både min far mor och syster har det så jag gissar att jag bara hade "tur".

zuntona

Swordsman
Närsynt o brytnings fel.

Är närsynt på ena ögat o brytnings fel på de andra. Har glasögon men använder dom aldrig.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Japp!: Japp!

"Häftigt att walium har skägg och tjocka glasögon, och ska bli lärare.. "

Jag funderar på att börja röka pipa också för att bli riktigt cool. :gremcool:

"Jag hoppas du tänker bli lärare i Tyska/Historia/Psykologi! "

Historia och Svenska eller Historia och Samhällskunskap. Absolut inte Tyska eller Matematik.

"Själv tänker även jag bli lärare."

Det är rätta takter. Det finns inget så härligt som unga lättmanipulerade sinnen.....jag menar...visst är det underbart att arbeta med ungdomar och sånt :gremblush:

Quan'talis

Swashbuckler
Hmm... ännu ett ämne som engagerar många ser jag. Och det är klart, vem vill inte veta sånt här om sina medforumsanvändare? Trots allt kan det ju leda till bättre och mer engagerade diskussioner när man kan tänka saker som "Ja ja, Walium sågade mitt inlägg om krokodiler i konservburk och hög hatt, men å andra sidan har han ju både skägg och glasögon, så vem bryr sig om vad han tänker?"

-JPS- vars fysiska existensform kanppt klarar av att hitta sina glasögon utan att ha dem på. Min själ, däremot, har solglasögon :gremcool:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Ja ja, Walium sågade mitt inlägg om krokodiler i konservburk och hög hatt, men å andra sidan har han ju både skägg och glasögon, så vem bryr sig om vad han tänker?"

Nä, vad elak du är! Vänta bara till du skirver ett inlägg om krokodiler i konservburk och hög hatt, då ska du allt få.

"-JPS- vars fysiska existensform kanppt klarar av att hitta sina glasögon utan att ha dem på. Min själ, däremot, har solglasögon "

Så din själ har alltså både solglasögon, skägg och knän. Inte illa. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Så din själ har alltså både solglasögon, skägg och knän. Inte illa

Han kanske är Kame-Sennin?
(Han har högst påtagliga knän, så att säga.)

DAKRilla

Hero
Extremt närsynt plus brytningsfel

-10 dioptrier på ena ögat, -11 på det andra. Med andra ord måste jag t.ex. hålla föremål runt 10 centimeter från mina ögon för att se det skarpt utan hjälpmedel. Klå det om ni kan!

Quan'talis

Swashbuckler
Men... jag kan inte se bilden... (nt)

NT = kan iNTe se bilden

-JPS- min själ har för övrigt helt normala knän, så det så

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Extremt närsynt plus brytningsfel

Vänta lite... (rotar febrilt efter vassa föremål i närheten)... så där ja! Nu kan jag inte se alls!

-JPS- är inte det minsta makaber.

Björn Hellqvist

Swordsman
Inte bara det - jag är optiker också!

Utöver det faktum att jag använder kontaktlinser, så har jag brillor när jag skrotar omkring hemma, och som inte det vore nog, så är jag dessutom legitimerad optiker som varit i branschen längre än jag hållit på med rollspel (fast bara med 1½ års marginal).

Jag har, yrkesskadad som jag är, noterat att det är betydligt vanligare med synfel bland roll- och konfliktspelare, och då främst närsynthet, än i genomsnittspopulationen. Det finns tillfällen (vanligare än man kanske skulle tro), där ett helt spelgäng i t.ex. en AdvCiv-turnering på ett konvent (m.a.o. en helt hopslumpad grupp) visat sig vara närsynta. Detta ska jämföras med en incidens på omkring 20% i normalpopulationen.

Även om inte sambanden är tillfredsställande utredda, så förefaller det som om närsynthet är vanligare bland rollspelare, bokläsare, etc. Vi närsynta brukar hävda att det beror på högre intelligens... :gremcool: :gremwink:

DAKRilla

Hero
Re: Inte bara det - jag är optiker också!

"Vi närsynta brukar hävda att det beror på högre intelligens..."

Ja, vad annars? Deto värre synfel, desto smartare dessutom. Alltså borde jag vara jättesmart (se mitt tidigare inlägg).