Glitch Kickstartern

Monokel

Korrektionsglas som fästs framför ena ögat
Två dagar kvar på den här. Vad är det som gör den intressant enligt dig, God45?

God45

#PrayersForBahakan
Jenna K. Moran är ett geni. Nobilis är ett fantastiskt spel. Men fictionen så som Enemies endure trilogin om en surrealistisk apokalyps är magiskt bra. Det finns inget som dem. Micro fictionen är bra exempel, gillar man den kommer man gilla hela grejen.

McAber

Varulv
Kikade på kickstartern. Tyvärr är den obegriplig. Jag får inget grepp om vad spelet handlar om. Lite grepp om mekaniken, meneftersom man inte vet vad för värld eller historier det rör sig om hjälper inte det heller.

Jag tror jag vill gilla spelet, men jag får inget som helst grepp om det. Kan någon förklara vad det handlar om? Jag har titta på alla videosnuttarna och läst hela texten.

[frustrerad]

God45

#PrayersForBahakan
McAber;n341156 said:
Kikade på kickstartern. Tyvärr är den obegriplig. Jag får inget grepp om vad spelet handlar om. Lite grepp om mekaniken, meneftersom man inte vet vad för värld eller historier det rör sig om hjälper inte det heller.

Jag tror jag vill gilla spelet, men jag får inget som helst grepp om det. Kan någon förklara vad det handlar om? Jag har titta på alla videosnuttarna och läst hela texten.

[frustrerad]
I Glitch spelar man individer kallade Strateger som blivit allergiska mot någon del av verkligheten. Verkligheten är fel, den är ett brott mot intet som fanns innan den. Man upptäckt detta och något i världen har börjat döda en. Det kan vara sarkasm, myror, ålder eller pensionssparande. Oavsett vad du gör slits du sönder av den aspekten av verkligheten. Men i det finns det makt. Gudomliga nivåer av makt.

Den grundläggande kraften alla Strateger har är att förinta saker ner till en koncept nivå. Du kan förinta konceptet av att din tvätt är smutsig så att den blir ren eller konceptet av gult.

Horderna från Intet kommer till Strategerna och rekryterar dem. De säger att här har vi ledare, generaler i kampen mot världen. Prinsar över intet som ska döda verklighetens gudar och återställa intet!

Men vissa strateger hoppar av. De slutar vara Cthulhuida avgrundsgudar och försöker leva vanliga liv istället. Man är inte goda, man försöker inte blir hjältar eller skydda världen. Man har bara hoppat av.

Så man är gudomligt mäktiga personer med kraften att förinta allt med kroniska smärtor som försöker jobba på ICA. Man har 4 magiska stats om hur badass man är... och ett dubbelt så dyrt stat som låter en betala sina räkningar och komma i tid till ett föräldra möte.

McAber

Varulv
Så någon form av urban fantasy? Verkar jäkligt flummigt. Det står något om att man löser mysterier, hur tar det sig uttryck?

Nässe

Myrmidon
McAber;n341156 said:

[frustrerad]
Fick tyvärr samma känsla :(

Fattar inte texten. Gissar att det beror på att jag bara som hastigast bläddrat i Nobilis. Förstår att det blir likt det, men det säger mig inte så mycket.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag var sugen på det, men det enda jag vill ha är den tryckta boken, och då måste jag betala 75 dollar, och det är lite i mesta laget.

Cybot

Mest spelbar
Gurgeh;n341171 said:
Jag var sugen på det, men det enda jag vill ha är den tryckta boken, och då måste jag betala 75 dollar, och det är lite i mesta laget.
Shit. Jag har köpt kurslitteratur billigare än det.

God45

#PrayersForBahakan
McAber;n341195 said:
Någon som vill ha det kanske kan förklara varför de vill ha det?
Det är Graceful Wicked masks, The Storm that Saw itself, Nobilis och An Unclean legacy författaren som skrivit ett nytt rollspel! För att fictionen ser fucking amazing ut, för att det finns för få slice of life spel!, för att det finns för få spel om psykisk sjukdom som inte är förolämpande och för att jag vill använda World Breakers Hand för att förinta tiden som är mellan nu och att jag får den färdiga produkten!

God45

#PrayersForBahakan
Här är ett fiction exempel:

“This machine,” he said, setting it down firmly on the table between them, “right here, is a fucker eliminator.”

“What the hell, J—”

He held up a finger. “Ah-ah-ah,” he said, and pushed the button with a great and ominous clunk. “You want to bet, you seriously want to bet, here, that you aren’t a fucker, Dennis? That you aren’t teetering on the very precipice of elimination, right now? Because, you know, I know what side of that bet I’m on.”

Dennis opened his mouth. J wiggled his finger, then waved at the box.

Slowly, furiously, Dennis closed his mouth, once again.

— from The Golden Sign, by Xiu Lai

McAber

Varulv
God45;n341197 said:
Det är Graceful Wicked masks, The Storm that Saw itself, Nobilis och An Unclean legacy författaren som skrivit ett nytt rollspel! För att fictionen ser fucking amazing ut, för att det finns för få slice of life spel!, för att det finns för få spel om psykisk sjukdom som inte är förolämpande och för att jag vill använda World Breakers Hand för att förinta tiden som är mellan nu och att jag får den färdiga produkten!
Fast det här säger mig ingenting. :confused:

Det finns inga referenser jag begriper i din text, utom möjligen psykisk sjukdom. Ingen setting, ingen kontext liksom. Ditt fiction exempel är lika obegripligt. Jag känner mig helt dum i huvudet. :eek:

2097

deleta mitt konto tack
Nobilis ? inte så bra.
Chuubos (och the Fable of the Swan) ? fucking urbra!

2097

deleta mitt konto tack
McAber jag ska översätta.
“det är författaren till fyra grejer som jag god45 tycker är bra som har gjort ett nytt rollspel. Dom små historierna som ska göra en pepp på spelet ser småmysiga ut. Jag tycker också om spel som handlar om vardagsliv och tedrickande, speciellt när det är konstiga svangudars och rymdskeletts vardag, och det finns för få såna — spel där det inte bara handlar om konflikt/kämpa/övervinna utan bara om att leva och vara, och jag hoppas att det här kanske blir ett bra sånt.” Sen det där med psykisk ohälsa förstod du ju. Fortsätter “Jag är så pepp på det här spelet så nu ska jag säga en sak som finns i det spelets spelvärld och tillämpa den saken på själva väntan på spelet, som ett skämt”

God45

#PrayersForBahakan
2097;n341302 said:
McAber jag ska översätta.
“det är författaren till fyra grejer som jag god45 tycker är bra som har gjort ett nytt rollspel. Dom små historierna som ska göra en pepp på spelet ser småmysiga ut. Jag tycker också om spel som handlar om vardagsliv och tedrickande, speciellt när det är konstiga svangudars och rymdskeletts vardag, och det finns för få såna — spel där det inte bara handlar om konflikt/kämpa/övervinna utan bara om att leva och vara, och jag hoppas att det här kanske blir ett bra sånt.” Sen det där med psykisk ohälsa förstod du ju. Fortsätter “Jag är så pepp på det här spelet så nu ska jag säga en sak som finns i det spelets spelvärld och tillämpa den saken på själva väntan på spelet, som ett skämt”
Jag valde att inte förtydliga.

2097

deleta mitt konto tack
Jag menade inget illa mot dig <3
Ville bara inte gatekeepa

God45

#PrayersForBahakan
2097;n341304 said:
Jag menade inget illa mot dig <3
Ville bara inte gatekeepa
Inga hårda känslor mot dig.

Har andra åsikter om vad som är gatekeeping :p

McAber

Varulv
2097 Tackar för översättningen. Jag anade att det var något åt det hållet. Det är kul att God45 är exalterad och lycklig.

Problemet för mig är att jag tror att det kan finnas något intressant här, men begriper ingenting. Egentligen vet jag inte ens varför jag blir provocerad av att inte fatta heller. Jag kanske får inse att om jag inte hört talas om de saker som refereras så är jag inte målgruppen. Det verkar inte heller som om varken God45 eller spelkonstruktören är intresserad av att jag ska ingå i målgruppen, eller ens fatta om jag skulle vilja det.

God45

#PrayersForBahakan
McAber;n341307 said:
2097 Tackar för översättningen. Jag anade att det var något åt det hållet. Det är kul att God45 är exalterad och lycklig.

Problemet för mig är att jag tror att det kan finnas något intressant här, men begriper ingenting. Egentligen vet jag inte ens varför jag blir provocerad av att inte fatta heller. Jag kanske får inse att om jag inte hört talas om de saker som refereras så är jag inte målgruppen. Det verkar inte heller som om varken God45 eller spelkonstruktören är intresserad av att jag ska ingå i målgruppen, eller ens fatta om jag skulle vilja det.
Jag gjorde mitt bästa för att förklara. Att du inte förstår ligger inte på mig och inte på texten på kickstartern.