Nekromanti go rin no sho / book of five rings

Olle Linge

Snigel
Jag har tänkt lägga vantarna på den här ett bra tag nu, men jag eftersom jag inte kan japanska, behöver jag ju köpa den översatt till något annat språk, förslagsvis engelska. Nu är det ju så med texter som rör kampkonst att de ofta är begränsade av översättare och detta gäller framförallt kinesiska verk. Jag vet väldigt lite om japanska klassiker av den här typen, men jag kan tänka mig att de kräver sin översättare? Det jag undra rär alltså om det finns någon bra översättning till engelska eller i alla fall om det finns någon som man ska undvika. Tack!

Olle Linge

Snigel
Någon som läst?

Har du eller någon annan läst den? Det vore extra trevligt med någon som har bättre koll på kendo än vad jag har.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Re: Någon som läst?

Jag har läst den, ja, men det var ett bra tag sen. Biten om att man skulle absorbera den tog jag inte riktigt till mig, så jag kommer således inte ihåg allt. Den är ju dock inte så lång, så den lär väl läsas om vid tillfälle. Sen vet jag ju inte hurpass bra koll på kendo du har, så om jag har större insikt eller ej är omöjligt att avgöra. ^_~ Hur som helst så är kanske inte det här så rollspeligt, men om du vill diskutera så kan du ju alltid privva mig eller nåt.