Nekromanti Golem- Major uppdate

Ceetan

Warrior
Dem senaste versionen......blev klar nys så den har nog några typos :gremgrin:

Tack till alla som hjälpt till
ett lite extra tack till Han, som nästan gjort lika mycket som jag va gäller runor och uppslag :gremsmile:

Ett lite tilllägg

mekanoloider är mer eller mindre hämtade från:
www.ikwarmachine.com

Johan K

Gammal & dryg
Se där ja !! Brar jobbat !!
Funderar jhelt klart attpå något sätt slänha in den här varelsen i DoD6.

/ Johan K, som verkigen borde fixa kaffe nu !

Ceetan

Warrior
Hade jag kunna dod6 hade jag gärna portat dem åt dig, men nu e det inte så :gremfrown:......Törs man fråga vad dy tyckte om förordet?

Ceetan

Warrior
Golem - Elementarattack reviderad

Efter att ha insett att den runan var lite dåligt beskriven har jag reviderat den litegrann. Behöver dock hjälp med effekterna för luft, och skulle vara tacksam för detta. Bifogar en fil.

Kaigon

Helmgast
Re: Golem - Elementarattack reviderad

Luftattacken kanske skulle kunna orsaka någon typ av syrebrist? Hur man ska behandla det med regler kan man dock fundera över...

Ceetan

Warrior
Re: Golem - Elementarattack reviderad

hmmm.......tack du,,,,får tänka lite på det......i värsta fall tänkte jag att den puttar....me det gör ju vatten

Rickard

Urverk speldesign
Ser fint ut.. Dock tycker jag skolvärdena är höga.. Du kanske har rätt bra gubbs i din spelsgrupp, men ändå.. Om man jämför med "Skapa odöd"-besvärjelserna så ligger de på mycket lägre SV än dina golembesvärjelser.. Lägg till att du har en massa specifika besvärjelser för dina golems.. Detta kräver en magiker som är bättre än überbra, för att ens börja tänka på att kunna använda golem..

Dessutom så får man tänka lite på att magikern måste
a) Ha rätt massivt FV i en hantverkarfärdighet.. Visserligen kan magikern anställa någon som har de rätta FV:na..
b) Ha en himla massa ämnen, vilka alla kostar massivt med pengar..

Jag gillar stenhårt att du tagit med namnet elementid.. :gremwink: Du fick in namnet på ett smidigt sätt..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte har så mycket mer att säga, men som själv ändå skulle vilja ha med att man kan animera allt möjligt med golembesvärjelsen samt skulle själv försköna sina golems med illusionistbesvärjelser om han själv någon gång spelade golemmagiker

Ceetan

Warrior

Ser fint ut.. Dock tycker jag skolvärdena är höga.. Du kanske har rätt bra gubbs i din spelsgrupp, men ändå.. Om man jämför med "Skapa odöd"-besvärjelserna så ligger de på mycket lägre SV än dina golembesvärjelser.. Lägg till att du har en massa specifika besvärjelser för dina golems.. Detta kräver en magiker som är bättre än überbra, för att ens börja tänka på att kunna använda golem..

hmmmm.......där har du en stötesten som jag jobbad ett tag med.
jag utgick från följande resonemeang: "golems är mycket bättre en odöda, döför bör den han ganska mycket mer i SV". med detta resonemang uppstod 2 problem. ett är att odöd hanteras lit olika på olika ställen....men med mina rötter har den genomsnittligen zombien 7 kp...vilket suger. det andra är grundkostnaden för skolvärden är mindre i chronopia (nämligen sv/3(avrunda uppåt)+1

Hmm....vilka sv vill du ha? i det system vi tllämpar seplar det faktiskt inte samma roll

"Han som inte har så mycket mer att säga, men som själv ändå skulle vilja ha med att man kan animera allt möjligt med golembesvärjelsen"

Hm?...finns det något man inte kan animera med dem....eller har jag bara var dålig på att klargör att de maeterialjag listat bar är några i raden av många? SKrev jag inte nåt om det i spånerier och dumheter :gremconfused: Utveckla gärna
tänkte tex håtom dagen på en kvicksilever golem)

Johan K

Gammal & dryg
Törs man fråga vad dy tyckte om förordet?
Yepp, det törs du fråga... :gremwink:
Jo, jag gillar den. Sådant text där man kan "gå in" i karaktärern & se, känna vad hon gör är alltid bra & det tycker jag att du lyckats med !!

Hade jag kunna dod6 hade jag gärna portat dem åt dig, men nu e det inte så
Äääää, det är väll det minsta problemet i det hela...
Om det är ok att man moddar lite så kan man ju glöra det själv... :gremtongue: