Nekromanti Golems och andra skumma saker

Staffan

Myrmidon
Jag satt och testgjorde en rollperson idag, och skulle kolla upp hur tuff en golem var, i fall det skulle vara någon poäng att låta gubben i fråga trolla fram sådana. Jag märkte då att en av deras egenskaper är att de är immuna mot extraskador. Jag tittade på i minibestiariet som är med i Eon3, och ser att det där står att de är immuna mot allvarliga skador.

Betyder det att de aldrig får mer i skada än den lilla fjuttskada som står som "ytlig skada"? Det är ju en bra bit bättre än att vara immun mot extraskador i det gamla skadesystemet (då fick man ju i alla fall mer stryk för högre skadevärden)...

Phelan

Hero
Använd det förenklade skadesystemet för dem (fast Smärtan kommer också gå bort). Eventuellt skulle skadetabellen för vandöda i V&N kunna funka också, så att man i alla fall får in Kross- och Amputationsriskerna.

(Att de är immuna mot extraskador/allvarliga skador ska väl främst representera att de inte kan få blödningar, skador i några inre organ osv då sådant saknas på dem.)

Men, det hade ju inte skadat om Neogames la upp något förtydligande om detta på hemsidan, för det är ju en liten miss från deras sida :gremcrazy:

Mvh / Phelan

Staffan

Myrmidon
Låter ganska rimligt, framför allt som de är immuna mot smärta och blödning också (om jag minns rätt).