Gondica vs MechaGondica
<I>Jämförd med Ereb och Världen i Gemini är den gargoluntisk!</I>
Tja, en värld för swashbucklers och saltstänkta äventyrare på de fem haven <I>behöver</I> lite distanser att korsa - fast såvitt man vet är Pangaia också den <I>enda</I> kontinenten på Gondica.
<B>Khelataar</B> är ca 150x100 mil, så om man tog bort Nagrö (bland Termaliska öarna) och några av de mindre öarna omkring den så skulle man kunna passa in hela Khelataar ganska galant mellan Legrö och den östra delen av Vidisbukten.
Eons karta över <B>Mundana</B> är 600x300 mil, varav mycket är vatten, men den gör det också väldigt uppenbart att den bara visar ett begränsat område. Digerveden skulle iaf rymmas på den, men bara nätt och jämnt.
De kartor som RiotMinds har lagt ut över <B>Trudvang</B> så här långt har ingen skala.
<B>Geminis</B> värld är väldans liten, jo. (Har nån gjort en <I>samlad</I> karta över den, eller är de där tolv provinskartorna - som dessutom har olika skalor - det enda som finns?)
<B>Ereb</B> hade jag åtminstone för mig var rätt fläskig... Jag har ingen karta över den tillgänglig; hur stor är den egentligen?
--
Åke