Nekromanti Good Omens filmas!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Då jag såg Gurgehs tråd om Books of Magic och om att den ska filmas tänkte jag kolla upp hur det gick med ett annat projekt som w176 nämnde här. Det har visst varit officiellt ett tag men Good Omens blir film, regisserat av Terry Gilliam, något som åtminstone jag blir snäppet mer än överlycklig för. Han om någon kan göra boken rättvisa.
Läs mer om filmen här.

*vill se Stardust filmad, regisserad av Terry Gilliam*

Krille

Super Moderator
Observera dock den här:

<blockquote><font class="small">Citat IMDB:</font><hr />
Comments: Production stalled for the time being[/quote]

Det finns något som i Hollywood kallas "production hell", och det var bland annat där som Mutant Chronicles-filmen hamnade.

"Production hell" är det produktionsträsk där filmer ibland hamnar, på grund av att producenter inte vill producera eller inte har tid att producera, eller på grund av att finansiärer drar sig ur, eller på grund av att Disney är rädd att förlora skattelättnader om de förolämpar brorsan till den lokale guvernören. Ett av de mer intressanta fallen av "production hell" var en film som användes som cover story av CIA efter revolutionen i Iran, för att få ut några ambassadanställda som slank ut ur revolutionärernas nät och flydde till Kanadas ambassad. När väl operationen lyckades så fanns det inget som helst intresse av att fortsätta med filmen.

Vare därmed hur som helst, en film som har kommentaren "production stalled for the moment" kan mycket väl hamna i "production hell", så var inte så ämlans säker på att det blir nån Good Omens.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Aj aj...

I så fall är det ju bara att jag håller alla tummar jag har, och hoppas på att någon får för sig att göra mig lite glad och färdigställa filmen. *hoppas*