Nekromanti Googledocs går låååångsamt

Niklas73

Skapare av Starchallenge
På jobbet i Explorer kryper texten fram då jag skriver i Google docs. Nu hände det plötsligt i firefox på hemdatorn. Det är en annan wiever inne. Det går snabbare att skriva i kommentarsfälten men det är inte wordspeed. Vad ska jag göra?

solvebring

Superhero
Niklas73 said:
På jobbet i Explorer kryper texten fram då jag skriver i Google docs. Nu hände det plötsligt i firefox på hemdatorn. Det är en annan wiever inne. Det går snabbare att skriva i kommentarsfälten men det är inte wordspeed. Vad ska jag göra?
För mig beror oftast tempot på hur omfattande texten är. Är det många sidor med mycket text och en massa kommentarer på det så tar det tid. Allt blir seeeegt.

Mitt tips är att dela upp texten i så många separata dokument som du möjligen kan. Ju kortare/mindre de är desto bättre.

Om du redan gjort det så... Tja, är det många kommentarer månne? Det brukar också tynga ned. Annars vetefan.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Många kommnetarer ja. Mycket text ja. Men det varierar. Att refresha verkar funka. Kanske även på jobbet.Får testa i morrn. Ibland får man ju ett meddelande att om man kör skriptet kommer allt gå sjukt långsamt. Får kolla det.

Har samma problem. Har ingen lösning dock.

Jag tror tom att jag har det ännu väre som att skrivmarkören inte står där skärmen visar att den står, det är ett rent helvete faktiskt. Spelar ingen roll om jag använder Google Chrome eller Explorer, samma grej!

EDIT: Nu fungerade det bra i Google Chrome. Men jag tror det största problemet för din del är mängden text. Funderat på att splitta upp dokumenten?

Patrick Bateman

Warrior
Kan du gå runt problemet genom att skriva texten i en annan editor och sen klippa in det i Google docs? Fast då kanske en del av poängen med en online-editor går förlorad...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Har också markörproblemet men firefox hemma klarar det här bättre. Ska testa med skriptfrågan.

Max Raven

T12-kultist
Har haft samma problem på sistone. Tror det är kopplat till deras uppdatering av systemet - inte haft såna här bekymmer förr. Hoppas det löser sig snart.

ripperdoc

Myrmidon
Google Docs ställer höga krav på att ha de senaste webläsarna. Se till att du har Chrome eller Firefox av senaste versionen. Om det är segt, testa att ladda om sidan. Om det fortfarande är segt, dela upp i flera dokument (och rapportera felet till Google).