Nekromanti Googles verktygsfält

Storuggla

Champion
Jag såg at tman kunde ladda ner ett verktygsfält från google som.. uh, ja, vad fan gör det? Rttstavning, sökning i browsern och en dedikerad sökruta? Liksom, har man inte det redan, vad fanken ska man med deras verktygsfält till? Någon som vet och kan förklara?

Storuggla, and the steel chair

Dewil

Skrivbordsgeneral
Min flickvän påstår att den söker igenom ens egen hårddisk fruktansvärt mycket snabbare än vad den vanliga Windows-sökningen gör. (Hon är översättare och behöver göra sökningar på enstaka ord i hela sitt arkiv av utförda uppdrag.)

Själv skyr jag såna där saker som pesten. Alltid för de med sig nåt jävelskap, det är min övertygelse. Eller så går de inte att avinstallera utan att man måste gå in i Registret (detta Djävulens påfund) för att få allt att funka som det gjorde innan.

Dewil

Sodivra

Champion
Nej, nej, nej, Storuggla.

Jag såg at tman kunde ladda ner ett verktygsfält från google som.. uh, ja, vad fan gör det? Rttstavning, sökning i browsern och en dedikerad sökruta? Liksom, har man inte det redan, vad fanken ska man med deras verktygsfält till? Någon som vet och kan förklara?
"att man" och "Rättstavning" heter det.

Ost

Warrior
Om jag fattat allt rätt (vilket det så klart aldrig finns några garantier för), så fanns Google Toolbar långt före inbyggda sökrutor och popup-blockerare var vardagsmat i webläsare. Med andra ord så hade man god nytta av den FÖRR.

Jambu

Swordsman
En (mycket) liten fördel med google toolbar är att man kan göra google sökningar från varsomhelst utan att behöva gå till startsidan. Fast skillnaden är ungefär 2 cm på skärmen... Jag antar att det kanske underlättar om man har en så seg uppkoppling att det tar tid att få fram startsidan...