Ja, om du med böckerna menar själva ”A Song of Ice and Fire” böckerna som till dags datum är fem stycken. Jag har lusläst ”A World of Ice and Fire” vilken innehåller massor med mystik, allt från eld och is dynamiken men också Chtulu(eller hur det stavas) inspirerad mystik med tidigare civilisationer som dyrkade mäktiga väsen bortom mänsklig förståelse. Det finns även ruiner och liknande beskrivna som visar på att ”Deep ones” existerar och kanske var med och skapade det som blev ”the Iron borns”. Även staden K’Dath finns, dels på kartorna till ”Lands of Ice and Fire” men också vagt beskriven eller i vilket fall nämnd i ”A World of Ice And Fire”. Sen så förklarar ”Fire and Blood” en hel del om drakar då de naturligt vävs in i Targaryen historien. Även de ägg som Daenerys får när hon gifter sig med Khal Drogo nämns och dess ursprung kanske inte är det som har nämnts i böckerna eller serien.
Så allt officiellt material är min inspiration, men mycket av inspirationen kan annorlunda än just så jag tolkat den då väldigt mycket lämnas öppet med många möjliga förklaringar. Gällande WW så har boken ”Nights Watch” till rollspelet en del att berätta och väcka fantasin med.