Mundo;n321801 said:
Det går bra nu...
https://www.imdb.com/title/tt6027920/ (4.5 av 10.)
https://www.rottentomatoes.com/tv/game_of_thrones/s08/e06 (48 av 100).
Att jämföra med tidigare säsonger, där snittet ligger runt 9 för varje avsnitt.
Av alla avsnitt genom hela serien, är det endast fyra som ligger 6.5. Av de fyra, är tre i sista säsongen. Det andra avsnittet som djupdök i recensionerna är samma avsnitt där Sand Snakes fäktas med Jamie och Bronn.
Undrar varför det ligger så lågt...
Spoiler alert! Spoiler alert! Spoiler aler! Spoiler Alert!.............
Ja, som GoT fan och någon som nästan religiöst har sett avsnitten exakt då de släppts och som läst allt som skrivits till världen. Då inte bara inkluderat själva ASOIAF-böckerna utan också allt till rollspelen, Lands of Ice and Fire-kartpaketet, A World of Ice and Fire och nu senast Fire and Blood(part one då det kommer minst en bok till) samt att inte att förglömma, Dunc and Egg novellerna osv. För mig så blir nu varje dag smärtsammare och smärtsammare, serien fick inte avslutas på ett värdigt sätt. Och nej, jag menar inte att det behövs ett lyckligt slut då det från början explicit har sagts att det kommer bli ett bittersweet slut, men huruvida det var ett bittersweet slut enligt mig vet ni redan.
Jag tycker de som samlat in en lista på att de borde göra om säsongen är fjantigt, det är orealistiskt och bortskämt att ens be om det. Men att ranta och bitcha som jag gör nu och att ge seriens avslut riktigt låga betyg, det är vad jag och vi som konsumenter kan göra då en produkt gör oss besvikna. Nästan 10 år av religiöst följande och jag kommer att få vara SL i ASOIAFRPG och skapa min grupps egen kampanj med ett bra mycket bättre slut där profetior, magi, karaktärers handlingar osv faktiskt betyder något och faktiskt är logiska i den miljö det utspelar sig i.
Hur fan kunde det ta två år att göra den här skiten!? Hur kunde inte HBO se att det här var inte lika bra som tidigare!? Hur kan GRR Martin låta sin magnum opus bli slaktad och inte tyckas bry sig? Jag vill veta mer om White Walkers då de var katalysatorn i seriens fucking första jävla scen och allt vi får är att de är zombiefabriker som vill döda alla!? Jag vill veta varför alla kungadömen utom norden väljer att stanna kvar i en redan trasig feodal statsbildning som nu inte ens har Järntronen som förenande och avskräckande exempel. Nu har vi Bran som säkert kommer ta logiska beslut, men han behöver uppenbarligen en Master of Whispers och massa andra onödiga personer runt sig när det egentligen hade räckt med kanske två då Bran kan göra allt annat själv.
Tur att mitt älskade Star Wars redan är förstört och i ruiner så det inte finns mer som de två D.B.-Assholes kan förstöra för mig. Och oj vad sugen jag är på en spinoff eller kanske upp till fem spin-offs som HBO köpt rättigheterna till, ungefär lika sugen som jag var på att spela ME-Andromeda efter ME3 mordet.