Protest!
Kan det vara så att hjältarna slår ihjäl i bokstavsordning, något som Nightowl redan föreslagit som metod för lynchning.
Varför skulle jag föreslagit det, om jag som hjälte hade tänkt ta ihjäl folk i den ordningen?
Och varför i hela friden skulle hjältarna döda folk i bokstavsordning?
Mitt förslag var baserat på att vi skulle ha en metod i galenskapen, eftersom det än så länge inte fanns något att gå efter över huvud taget.
Nu är läget inte längre sådant.
Arvidos/Black Mask/Ulf Schenkmanis (som är död, är den här serietidningen månne en repris) kan ha varit hjältarna på spåren med sina förslag. Jag vet att han misstänkte mig och Coffe_Kanon - C-K var ju skurk, och jag hävdar ju att jag är skurk, men vem misstänkte han mer? (Om ni envisas med att jag är hjälte, sure, rösta på mig, men när jag är död, kom åter igen ihåg vilka som Black Mask annars misstänkte.)
Samtidigt rörde, som sagt, ingen vare sig Herr Nils eller Björn den Gode. Jag ser tre alternativ:
1, En av dem är på hjältarnas sida.
2, De har inte haft en siffra rätt i sina aktiva misstankar och är således ofarliga.
3, Väktaren bevakade dem, och C-K dödades av en psykopat. Synd bara att vi alla är mer eller mindre psykopatiska här.
Erik