Så här ser det ut nu...enligt mig
Ok, så här många är med just nu:
Anders Åstrand
Andersson
Arvidos
Basenanji
Herr Nils
Johan K
Johoohno
krank
magoo
Nightowl
Orfeus
thark
Lindenius (Kvinna)
Björn den Gode (Kvinna)
Jag tror att hjältarna var tre från början. (Fyra är för många och två för få). Sedan tror jag också att Rising kan ha slängt in en seriemördare (obs- en sådan vill döda alla oavsett hjälte/skurkstatus) eller en seriemördare. BDG misstänkte att Batman kanske var en smittbärare, genom sin karismatiska läggning visavi kvinnor.
Nu är hjältarna bara två. Ha!
De här tror jag är skurkar:
Johan K
Nightowl
(Nightowl tog Robin och Johan K skyddade Nightowl)
Lindenius
BDG
(De är kvinnor. hjältarna skulle inte våga gömma sig bland kvinnorna)
Orfeus
thark
(Herr Nils går i god för dem)
Herr Nils
(Verkar förtroedeingivande och är strategisk. Har dessutom skrivit för mycket bra saker)
Anders Åstrand
Magoo
(Ok, paketen är inte att lita på men annars verkar de gröna. De är för inblandade i någon skum smörja för att vara hjältarna själva)
Basenanji
(Nej Herr Nils, jag är INTE hjälte)
Kvar återstår då:
Krank
Andersson
Arvidos
Johoohno
Andersson har jag misstänkt länge. Men han är skum, ibland smart och ibland tyst.
Johoohno verkar vara skurk ut i fingerspetsarna, men kanske har lyckats dupera oss alla?
Jag vet inte om Krank skulle vara speciellt mer misstänkt än någon annan, men...
kolla det här inlägget tex. Han är den ende som har tjafsat med Her Nils btw (om jag inte missat något) Fast då verkar ju iofs Herr Nils tjafsa med allt och alla...
Det här tycker jag är ett coolt inlägg som dock verkar lite mystiskt. Dessutom är det i svar till Hellzon- som vi vet bevisligen var skurk!
Men mest skumt tycker jag att det här är:
Varför är det så viktigt att vi ska komma ihåg flurtis?
Försöker Arvidos hjälpa oss skurkar?
---
Min plan:
*Vi kan sia på någon av tjejerna för att ta reda på om de fortfarande är skurkar.
*Vi lynchar Arvidos, Krank, Johoohno eller Andersson.
Sedan har jag en idé om min skumma väktarförmåga- om jag provar den på mig själv kan jag inte skada någon annan än mig själv. Det borde ju funka?! Jag kan nämligen lova att Rising som gav mig rollen "naiv siare" förra gången gärna vill toppa med en ännu roligare roll:
(Wikipedia->Batman villains->the Synaptic kid):
"A deformed mutant telepath who attempts to enter Batman's mind and learn his secret identity for the purpose of blackmailing him,
only to be rendered comatose when the attempt backfires."
Jojo. Han är för rolig den där Rising.
/Basenanji