Angående Siare bland annat
Magoo sa också att det i hennes paket stod att hellzon var skurk vilket leder till att om AndersÅ's förmåga stämmer så är magoo alltså hjälte.
Det här var förstås ett missprint, och med tanke på att jag dessutom lyckades göra ett lika grovt fel i samma stycke (säga AndersÅ istället för andersson) så undrar jag lite hur jag mådde den kvällen. Det ska stå att magoo sa att anderså paket visat hellzon som hjälte (och eftersom hellzon inte var hjälte så ljög antingen magoo vilket hon bara skulle göra om hon var hjälte eller så var andersås förmåga fel).
Ok, det om det, vill du inte avslöja dina specialförmågekedjor förrens söndag så är inte jag den som stressar fram det.
Nu till siarfrågan. Så här vill jag att det ska vara. Jag kan tyvärr inte säga att jag är säker på att det är så, men det är en trolig förklaring som dessutom gör att vi ligger riktigt bra till.
All förvirring angående Siarna härstammar från Hellzons roll. Hans roll (i detta scenario) var inte bara paranoid siare utan såg också ut att vara hjälte på alla förmågor som kollade honom. Det är nämligen enbart på hellzon som vi _vet_ att andersson siat fel och som vi _vet_ att AndersÅs paket visat fel. I detta fina scenario så är således AndersÅ en levande siarevariant och andersson en helt vanlig siare, som också lever. Dessutom har vi någon slags kedjesiargrej med Herr Nils inblandad och vi har mig och Lindenius vilka som kvinnor också är skurkar (Lindenius kan liksom bara ur min horisont vara hjälte om det antingen var någon idiot till skurk som ljög om sitt kön första dagen).
I det här scenariot så tycker jag att enda risken att förlora är ifall det inte var en väktare (i nån variant) utan en smittbärare som var aktiv inatt. Men även då ligger vi hyfsat bra till. Om inget annat händer så kan jag tänka mig att rösta på johoo för att han är misstänkt och för att det är kul att se om Nils kan ha rätt "igen". För att inte bli lynchad så tror jag johoo först och främst måste specificera hur hans förmodade specialförmåga funkar (utan att på riktigt eller bluffande citera pm:et, regel ni vet), tills vidare
Röst: Johoono
Och gonatt för ikväll